NU:

BODA BORG!

HEJ!

Isabelle

En låt för förfesten? JAVISST! Synd bara att det låter som att han är under pistolhot då han säger Isabelle. En bit in i låten låter det som att han fick lite magont på köpet. Men det är klart - pistolhot ger en nog lite lur i maggis.

OCH mot slutet blir det en aning perverst till och med...
Se, lyssna & njut...


DET SNÖAR!

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!

Jag blir alltid lika lycklig av att se första snön!!


SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

Lite mer lägenhetsinfo

Till H:

Jag har pratat med våra hyresvärdar och dom säger att dom först ska kolla med personerna som står i kö, i deras system, men att  vi också får leta efter någon som vi tycker passar att flytta in. Däremot är det nog bäst att din pojkvän ringer till Sjöborgs Fastigheter och visar sitt intresse för lägenheten.

Jag återkommer så fort jag vet något mer :)


Halebop numera!

Japp! Nu orkar jag inte med SVINDYRA comviq längre! Nu blir det Halebop och en ny mobil! En Sony Ericsson W302i Black kommer att bli min snart! Och så har jag gratis sms till alla. Jag gillart!

Imorrn: BODA BOOOOOOORG! Åh, vad kul vi kommer ha!
Lördag: Maskerad!

Nu: MYS MED ÄLSKLING!


På fredag är det Boda borg!

Idag var jag hos mamma på hennes jobb. Förskolan Sagogården. Jag och Frida intervjuade 2 i personalen till ett skolarbete och sen stannade jag kvar och var med barnen. Så himla roligt.

Efter det åkte vi hem och här har jag bara kollat på Gossip Girl s2e8. Maha! Jag ska inte spoila för någon, jag lovar.

Till H - jag tog inte illa upp på något vis :) Jag och Linus VILL ju verkligen bli av med lägenheten, så det är bara skönt att folk hör av sig! :) Jag ska kolla med vår hyresvärd och återkomma.

Jag saknar LINUUUUS! Massoooor!
Nu blir det snart Greys!
Hej!

Ja, juste - Boda borg på fredag med Natta och Phi!!!!

Joshua Radin - Today

En av världens vackraste låtar.



"Today"

Shoelaces untied
You can dry your eyes
Perfect shadows alive
Behind us
This is the day i make you mine

The way your hair lies
sometimes unrecognized
All the way from these today
on a train
Nothing to say if theres still time

But you are the one
I've been wating for today
And here comes the sun
That's been baiting on today

Lately i've lost my tongue
Today you found the sun
I know not long has grown
Well i thank god u came along

But you are the one
I've been waitng for today
And here comes the sun
That's been baiting on today

You looked right through me
When there was no one else
I am Side beside you and became myself
Today... today

You are the one
I've been waiting for today
And here comes the sun t
Thats been baiting on today

Satin ikväll!

Ikväll blir det SATIN! Massa ska ut, har jag hört. Dessvärre blir det nog bara en massa 90or. Ja, jag är också 90a. Jag föredrar dock lite äldre folk på krogen.

Jag ska duscha nu. Och snart kommer baby hem med mat. Vi är lata och orkar inte diska.

Förfest senare. Frågan är bara vart?
Hej!


Barn är så härliga

Natalies lillasyster Rebecka, 1 och ett halv år, och jag sitter i deras vardagsrum och leker med en kortlek som är utspridd på bordet. Jag pekar på olika kort och räknar samtidigt. Rebecka tar upp en kung och jag säger "Det där är en kung." Rebecka tar sedan upp jokerkortet. Hon pekar på kortet och säger "faster" på syrianska. Tack vare mina extrema kunskaper inom syrianskan, förstod jag vad hon sa och jag började asgarva. Jokern var i stil med dessa:



Någonting säger mig att hennes faster inte skulle jubla om hon hörde vår lilla konversation.

Jag ÄLSKAR barn!

Lägenheten - lite info

Det var någon som ville veta lite info om vår lägenhet. Så här kommer det:

- Det är en etta på ca.30 kvadrat.
- Den ägs av Sjöborgs Fastigheter.
- Den ligger på Lövstagatan 11, på väster i Örebro.
- Det tar 5 minuter att gå till resecentrum, 7 minuter till centrum.
- Det är ett gammalt fint hus, så lägenheterna har höga tak och stora fönster.
- Lägenheten har inget direkt kök, utan det är väl snarare en kokvrå.
- Ingen ugn, bara frysfack. Däremot får man köpa vår frys och ugn som vi köpt till lägenheten, om man vill.
- Dusch, inget badkar.
- Lägenheten kostar 2300:- i månaden.
- Till lägenheten får man Tele2 Vision. En mängd olika kanaler. (Alla viktiga, enligt mig - 1,2,3,4,5,6,7,8,9, MTV, Tv400,tv4+) Vi valde även till sportkanaler, vilket var gratis.

Det bästa för oss vore ju om någon tog lägenheten så snabbt som möjligt, så vi slipper betala de 3 månaderna, men man vet aldrig med hyresvärdarna om de tycker att det är okej med 2ahandskontrakt ett tag osv.

Är det något mer du vill veta? :)

Hejdå lägenhetis

Jag är för tillfället hemma hos Natalie. Sov här inatt. Vi var uppe och bara pratade till klockan 4. Var tokmysigt. Gjorde varma mackor mitt i natten också. Som små minipizzor. Göttmos.

Helgen har varit jättebra! I fredags var det satin och där hade vi massa kul. I lördags var det inflyttningsfest hos bror min, men tack vare min enorma bakfylla, åkte jag hem vid 22 redan (!!). Jag vet - vad är det för stil? Men jag orkade verkligen inte. Det blev lite sent fredagsnatten och lite för tidigt lördagsmorgonen. Där är svaret.

Igår var jag mest hemma och myste med baby. Vi satt länge och pratade om hur vi ska lösa det faktum att vi inte kanske kommer ha råd att ha kvar lägenheten, att Linus ska börja plugga, att jag vill att vi ska kunna spara undan pengar så vi har en backup, och massa mer. Vi bestämde oss för att säga upp lägenheten. Lite läskigt när jag skriver det. Känns så konstigt, eftersom det är så nytt. Men det är ändå ett bra val, tycker vi. Då får jag en chans att bo hemma igen och koncentrera mig lite mer på skolan sista tiden, Linus kan börja plugga eller skaffa körkort, och vi kan tillsammans spara undan varje månad så att vi i framtiden kan köpa det vi vill till vår lägenhet. Och i sommar kommer jag ta studenten och efter det också kunna bidra lika mycket till att försörja oss, som Linus har gjort. Jag kommer kunna skriva in mig på Vikariepoolen och söka jobb, och när jag förhoppningsvis får ett kommer vi därför ha råd med en större, bättre lägenhet. Vi känner även att vi inte vill leva på socialbidrag, inte för att det är något fel med det alls, men vi känner att det är bättre att bo hemma och spara ihop till lägenhet och resor och allt. Bra beslut, tycker vi som sagt.

Så nu väntar vi bara på hur länge det tar innan vi kan lämna över lägenheten. HOPPAS att vi slipper de 3 månaderna som är uppsägningstid. Men man vet aldrig.

Idag ska jag & baby kolla maskeradkläder till maskeraden som är i helgen. Ska bli skitkul. Så - nästa stopp, Myrorna! Eller nästan. Först ska jag hem och duscha. Ser förjävlig ut.

Hej!

Fest!

wiiiiee!


Suddigt och dant, men det är kärlek ändå!


suck, det gick inte att vrida. I alla fall... hon har INTE magtröja, vilket man skulle kunna tro. Hon har brett bälte.
Hon är Phi.



Ja, jag har rött hår. Men det syns inte. Men det är rött. Mörkrött, kanske. Men rött i alla fall.


Nu är det fest!
HEJ!


En av de äckligaste låtarna någonsin?



Varför, liksom? Varför i hela friden?

Kanske bara är jag...

Är det bara jag som ser vad det ser ut som att Wentworth Miller håller i? Mohaha...


Rödtott

Idag kom min söta Natalie hit. Hon färgade mitt hår tokrött. Jag tror att jag gillart. Får se hur det blir när jag fixar det. Det är först då jag kan bestämma mig helt. Men jag gillar att det är blodrött. Lite uppiggande såhär i höstrusket.

Natalie och jag kollade även på BH 90210. Jag älskar att dom sänder massa gamla repriser på tv400. Brenda, Dylan, Brandon och hela gänget. Kulio!

Igår var jag med Ilona och hade en toppenmysig dag. Vi satt och fikade och pratade i någrat timmar och gick sen på stan. Åkte hem till henne och kollade på Grey's anatomy. Jag älskart.

Imorgon blir det Satin med tjejerna. Ska bli skitkul! Förfest hos Ilona.

Lördag är det först fira Hilda lillasyrran som gäller. 13 åååår! Och på kvällen ska jag till bror på inflyttningsfest. Ska bli kulkulkul det också!

Så härligt att träffa folk och vänner och familj och alla man bryr sig om. Jag behöver det.

Bilder på håret kommer imorgon, för alla intresserade.
Hej!


Dagens NEJTACK från blocket.se

Inte ens för de 250 kronorna som önskas...


Skitväder

Jag vill ha vacker höstdag mde sol och fina löv! Just nu är det grått och jävligt. Undrar om man kan locka fram en sol? Hade ju varit roligt. Kanske med en soldans? Kanske är värt att prova...


Ska iväg till stan om ett tag. Träffa Natalie och kolla lite kläder och fika lite kanske. Ska bli mysigt.

Ny header också! Med en rad ur Terra Naomis låt Flesh for bones. Jag älskarn.

Hej!

Hemmagjord pytt

Idag vaknade jag runt 11 och njöt av att bara få ta det lugnt. Jag gick upp, ringde och pratade lite med älsklingslinus, kikade på tv och började laga lite mat. Jag fick värsta rycket och bestämde mig för att göra hemmagjord pyttipanna. Potatis, kyckling och lök, blev det. Göttans med stekt potatis. Var längesen. Jag kommer ihåg att farmor gjorde godaste stekta potatisen ever, förr i tiden. Kanske att jag tagit över nu och ska föra den stekta potatisen vidare.

Nu tittar jag på tv igen. Spelade lite gitarr förut och duschade också. Så himla himla himla välbehövlig ledighet.

Jag mår bättre!
Hej!

Lite rolig video

Vote Obama!



Lättnad

Jag kommer att vara hemma hela nästa vecka och veckan efter är det höstlov. 2 veckor att få ta det lugnt och samla kraft igen. Känns riktigt skönt och välbehövligt.


Något som är lite kul är att Gina Tricot har öppnat en webbshop. https://www.ginatricot.com/se/#/collection Jag gillar att handla irl mer, men för lata dagar är webbshopar perfa.

Helgen har varit jätteskön. Jag har övningskört mycket och det har gått jättebra. Det är skönt att vara med familjen också, att bara få umgås med de viktigaste, liksom.



Nu ska jag kika lite på Bridget Jones Dagbok. I brist på annat.
Hej


Hällabrottet och myskväll hos mamma

Mamma kommer snart och hämtar upp mig och Linus. Vi ska ha myskväll i Hällabrottet. Ska bli så skönt. Har saknat mamma massor.

Vi har tagit med oss ett berg av tvätt också. Får se hur mycket som hinner tvättas.


Känns lite bättre nu. Hade en trevlig kväll hos pappa och blev lite ompysslad med god mat och bra sällskap. Får se hur det blir på måndag när skolan och stressen kommer tillbaka. Jag hoppas att allt känns bra snart.

Jag vet inte varför, men den här låten gör mig alldeles känslosam. Jag vet inte riktigt om den gör mig ledsen eller glad. Jag påverkas bara. Den är fin. Jag gillar gitarren och den lugna melodin.

Club 8 - Jesus Walk With Me

Dagens nono från blocket.se


Nej, fyfasen. Och den kostar nästan 5 papp också.

Good / bad

Ett bra exempel på covers gone bad:

Orginalet (en av de vackraste låtarna jag vet) -
Terra Naomi - Never quite discussed
 


Detta är då ett försök till en bra cover... suck


Världens bästa citat

Jag kopierade detta från en annan blogg, och var bara tvungen att publicera det här. Fasen, vilket bra citat. Det behövs, just nu, känner jag. Verkligen.

"Bekymra dig inte om att världen ska gå under idag.
Det är redan imorgon i Australien."

Charles Schultz


Kvällen blir lugn

Mår sådär. Lite bättre. Inte mycket, men lite. Det är ju bra iallafall.

Jag ska till pappsen ikväll. Äta mat och kolla på Idol. Kanske sover över. Linus ska med, såklart. Det är tur att man har honom.

Måste fylla på min mobil också. Bra att man är fattiglapp. Jag hatart.

Hej


Sämre tider

Imorse var jag på akuten. Jag mår dåligt. Riktigt dåligt faktiskt. Väntar på att få må bra. Minns inte när jag mådde bra både psykiskt och fysiskt senast. Hur länge orkar man?

Blondinbellas paus = fejk ?

Du som trodde att Blondinbella tagit en "paus" - du hittar henne på 1000 apors sida, där hon skriver i en ny blogg. Eller gör hon verkligen det? Vissa säger att det är fejk, andra säger att det stämmer. Känns inte riktigt som hon, men vem vet? Jag tror däremot inte att det är Blondinbella.

http://www.1000apor.se/blogs/bb

Checka.


---------------------
Update:
Efter att ha läst fler inlägg på den "nya" bloggen, kan jag nog konstatera att det där INTE är Blondinbella. Undrar bara hur BB kommer sätta stopp för den?


Godnatt!

Nu ska jag lägga mig. Är nyduschad och trött. Linus ska pilla mig på ryggen lite också. Hur skönt är inte sånt? Jag älskart.

Sov gott!
Hej!

HAHA

Så jävla bra!


En riktigt bra parodi



Haha, så jävla bra!
Angelico hade den på sin blogg och jag var tvungen att visa den här med.
I like it.

Gör om den fula köpmansdisken

Om man klickar runt på blocket.se eller kikar in i någon secondhandaffär, ser man väldigt ofta den typiska, tokfula köpmansdisken i furu. En ordentlig no-no. MEN... misströsta icke! Du kan göra om den till en riktigt ursnygg skänk, på ett väldigt lätt sätt.

(Jag menar - det här är ju typ VÄRLDENS fulaste kök:)


Men som sagt - det går att rädda...


Steg 1.
Du köper den fula skänken BILLIGT (!!). Betala inte mer än några hundra, om ens det.

Den kan se ut såhär... eller såhär:



Steg 2.
Måla den vit!

Nej, som ni ser behövs mer en ETT lager vit färg...
Mer såhär ska det bli:


Steg 3.
Byt knopparna mot snygga handtag, och SÅGA förhelvete av dom där fula bollarna till fötter.
Resultatet kan bli såhär:

Denna bild är från heaven81.blogspot.com. Som jag tidigare sagt ÄLSKAR jag hennes shabby chic-stil. Hennes skänk är nog inte helvit, utan någon ljus oliv/beige, typ. Men färgen går ju att välja själv, liksom. Hennes handtag är från Biltema, tro't eller ej. Hur bra är inte det?

Ser ni hur viktigt det är att såga av dom fula fötterna? Blir en helt annan feeling då.

Det kan även bli ungefär såhär, detta är dock en annan typ av bänk, men det går att få i stil med denna. Fixa andra fötter och andra handtag, så har du en tjusig skänk:



Jag själv har en skänk hemma som förut var uglyfugly, men efter att min pappa betsat den mörkbrun och bytt ut handtagen, ser det ut som en snygg indisk möbel. Jag gillart!


Med 3 enkla steg gör du om fulskänken till en snygg, lantlig, vit, stilren piece of wood. Budgettips är najs!

Nya kategorier

Jag har fixat lite nya kategorier. Jag har flyttat de inlägg som jag tycker passar, men jag har MASSA sidor med inlägg, så jag orkade inte flytta alla. Jag kom 3 sidor bak i arkivet, sen struntade jag i det. Men från och med nu ska jag lägga in de nya inläggen i kategorierna direkt.

Jag hade svårt att bestämma vilka kategorier jag skulle ha. Känns ju som att man inte vill ha för många.

Jaja, så kan det vara. För tillfället diskar Linus och jag ska spela lite COD.
Hej!

Fyfan vad elaka föräldrar



Så jävla förnedrande.

Ont i magen

Jag mår illa. Känns som jag ska spy. "Är du gravid?" som mamma sa. NEJ, jag är inte gravid, mamsen.

Jag får veta provsvaren på onsdag. Det ska bli skönt. Hoppas att dom vet vad det är. Annars blir jag galen.


Hörs kanske senare.
Hejhej!

Världens finaste kommentar

Jag fick en helt toksöt kommentar av någon, som jag läste nyss. Blev alldeles varm i hjärtat. Tack för alla fina ord! Jag vet inte vem du är, vilket är lite synd. Jag skulle gärna vilja veta vem som är så himla gullig och förgyller min söndag, på det viset.

Till svar kan jag säga:

Jag tror att jag och Linus lyckas hålla kvar nyförälskelsen och pirret i magen genom att aldrig sluta säga vackra ord till varandra, aldrig sluta lyssna på varandra. Däremot kan jag säga att vi, såklart, haft perioder som varit sämre och då det varit skakigt, men vi har kommit över dom och gått starkare ur dom. Man måste vara beredd att spendera tid med varandra, men även ge varandra avstånd när det behövs. Om någon vill backa, måste den andra ta ett steg tillbaka. Vill någon träffas mer, kanske man måste prioritera om, och träffas oftare. Ibland är det svårt att kombinera, speciellt om man vill olika, men man får kompromissa så gott som det går.

Det jag även kan säga är att Linus och jag har lovat att alltid vara 100% ärliga mot varandra. Det har gjort att man ibland har behövt säga saker som varit jobbiga, men eftersom man visar att man alltid är ärlig, kan man därför lita på varandra. Det låter smörigt och fjantigt, men vissa tror att ärlighet är en självklarhet. Det är det inte. Ärlighet är inte alltid samma sak för en person, som en annan.

Jag tror att man aldrig heller får sluta att överraska varandra. Man får inte bli för vana och för förutsägbara. Och man får framför allt inte ta varandra för givet. Bara för att jag vet att Linus älskar mig, och vet att han vill vara med mig, kan jag inte ta det för givet. Man får aldrig sluta att visa varandra respekt och kärlek. Ja, jag vet - Det låter så jävla mycket Miss World över det hela, men hur snackar man kärlek utan att det INTE låter så egentligen? Hur som helst - Jag bryr mig inte. Det är såhär det är, i alla fall för mig.

Man måste också våga visa vad man vill få ut av ett förhållande. Man måste våga säga ifrån; säga vad man tycker, tänker och känner. Ibland kanske det krävs dilemman och ultimatum, för att man ska inse vad man är på väg att förlora. Väckarklockor kan bara vara bra, även om de ibland kan vara svåra att genomföra. Man får bara komma ihåg att man inte kan begära vad som helst.

Om du, som skrev kommentaren, känner att det är lite sisådär med din pojkvän, tycker jag att du måste prata med honom om det. (Detta kanske du redan har gjort iofs) Förklara att du känner att ni är påväg att glida ifrån varandra eller att det känns lite osäkert. Fråga honom hur han känner och vad han vill göra. Fråga även vad han vill att ert förhållande ska innebära längre fram. Tar han dagen som den kommer, eller ger han dig en känsla av trygghet?

Tänk också på att alla, till och med jag & Linus - "the perfect couple" som du så gulligt kallade oss, har haft dåliga perioder. Jag och Linus har haft ett flertal sådana. Det handlar bara om att försöka hitta lösningar och, om det inte går, kompromissa. Efter ett tag känns det antingen mycket bättre eller sämre. Det är då man kan börja fundera över om man verkligen borde vara ihop. Om man känner att det fortfarande känns jobbigt, kanske man kan ta ett litet uppehåll; en paus för att få vara för sig själv och sina tankar, och fundera över vad man vill.


Hoppas att ni kan kämpa er igenom er period, och att det blir bättre sen.
Tack igen, för en underbart söt kommentar!
Om du vill berätta vem du är, får du gärna skicka ett mail till mig :)
Hejpi!


Så häääär glad blev jag!

Dagens sämsta förslag på Blocket.se



Vem fan skulle köpa den här för 1100:-?!

Jag vill ha kokt korv med stark senap

Ja, en kokt med stark senap vore göttans nu. Jag har lite huvudvärk, inte så farligt, som tur är.

Igår var första gången jag inte fick komma in på Satin när det var 20+. SUCK på det. Jag hatar att vara född 90. Jag kanske får säga upp kontakten med alla över 18 iofs, så slipper det bli problem. Jobbigt värre att man är sambo med en, bara. Och bästa vän med en annan, osv. Det var packat med folk och kön har aldrig varit så lång på Satin tidigare. Tydligen fick 18åringar komma in, tidigare under kvällen, men eftersom det var så mycket folk just när vi kom, så gick det inte. Det har ALLTID annars gått! Fasen. Jag var så irriterad. Jag svor nog konstant i 5 minuter. Kändes så i alla fall. Jag hatar att min ålder ska begränsa mig.

Det blev grillcorner efteråt istället. Sen gick jag & baby hem. Vi var vakna till 5 och pratade om kvällen och massa annat. Är så skönt att man kan vara som bästa vänner ibland, och älskare ibland. Helt perfekt.


Snart ska vi till Moa & Molly. Vi ska leka lite, kanske gå ut till parken och gunga och lite sånt. Jag saknar dom så mycket! Mina små kusiner. Dom är världens gulligaste. Utan tvekan.

Efter det ska vi till Mamma i hällabrottet och fira Linus. Ska bli mysigt också.
Nu ska jag äta lite frulle.
Hej!


Mitt smink är här!

Från Hongkong till mig i lilla Sverige. Jag rev upp paketet och var i extas när jag såg sminket. Jag såg framför mig hur snyggt det skulle bli med vissa färgkombinationer. Åh. Jag är glad.

Jag är även glad över att jag & baby hade tokmysigt igår. Vi såg Arn 2. Eller, den heter ju inte "Arn 2", men ni fattar. "Riket vid vägens slut", för er som inte förstod eller är väldans petiga. Den var jättebra! Jag tycker att det är extra roligt att Sverige har gjort en sådan typ av film, jag menar - det är ju inte allt för vanligt att de filmerna blir så bra.

Ikväll blir det fest hos Ilona. 20 år är finnepinnen! Grattis darling! <3
Sedan blir det utgång - Satin!


Här är mitt älskade smink, direkt från Hongkong:


Jag rev upp det...




Lite suddig...

Men här är en med blixt:


ÅÅH! Jag gillart!

Tack baby, för sminket!
Du är min sugardaddy <3


Skopunkten - I like

Jag gillar att man får 3 skor för priset av 2. Det passar min budget, så att säga. Jag införskaffade mig 3 nya skor igår. Ska däremot byta stövlarna jag köpte, till en större storlek. Dom var lite lite för trånga.

Jag visar bilder på skorna senare... om jag orkar. Jag är skittrött och seg. Skönt som fasen med helg nu. Och ikväll ska jag och baby på bio - Arn 2. Vi ska fira vår förlovningsdag lite i efterskott. Myspys, med andra ord!


Snart ska jag möta Ilona. Vi ska till Ikea och kika på lite inredningssaker till hennes lägenhet. Ska bli kul! Jag älskar inredning.


Uppdaterar kanske senare.. Jo, just det - Jag ska till Ullared nästa lördag! Åh, ska bli så kul att få löpa amok och bara shoppa!

Hejhej!


Skönt

Jag kollar datorn. Linus masserar mig. Jag är i himlen. Hejhej

Operation Gambia

Idag har vi Operation Gambia i skolan. Det är en dag då vi ska samla in pengar till en by i Gambia, och för varje krona vi samlar in lägger SIDA till 9 kronor. Man får välja själv hur man samlar in pengarna, och jag hade tänkt att vara hos min älskade mor på hennes jobb; förskolan Sagogården. Jag hade verkligen sett fram emot det, men eftersom jag är sjuk, går det inte. Så istället får man ligga hemma och ha tråkigt och sedan åka till skolan och ge dom typ 100:-. Känns inte så kul. Hade hellre jobbat ihop pengarna. Och nej, man måste inte ge 100 kronor, men känns ju lite fjantigt att ge någon tjuga. Speciellt när man egentligen har råd med mer. Man får tänka på att det går till en bra sak.

Ilona har ju också blivit engagerad i goda gärningar. Hon har fått ett fadderbarn ifrån Togo! Togo, som jag var i vintern 2004. Kan kanske berätta mer om det en annan gång. I alla fall. Han är jättesöt och jag är så stolt över Ilona för hennes åtagande.

Själv ger jag 50:- varje månad till Läkare utan gränser. Det är mitt bidrag till att göra världen bättre. Hade jag inte endast levt på ett studiebidrag, och dessutom inte bor hemma längre, hade jag nog också skaffat ett fadderbarn. Ska göra det sen när jag får jobb. Har alltid varit en dröm för mig, enda sedan jag var i Togo. Helst hade jag velat ta med mig en flicka, som jag blev väldigt fäst för, hem. Men det var ju orelaistiskt och naivt. Jag var ju iofs bara 14 år.

http://www.lakareutangranser.se

Lite senare ska jag till skolan och ge pengarna. Efter det ska jag gå lite på stan och kolla på skor. Kommer nog inte hitta några den här gången heller. Vi får se.

Ha en fin dag!
Hejpi

1 år förlovade och ikväll blir det mys!

Idag, för ett år sedan, förlovade vi oss, jag & Linus. Det var i Turkiet. Det var solnedgång. Först åt vi en god middag för att fira Linus födelsedag, och bara var helt saliga. Det blev mörkt och vi gick ut på den stora bryggan och tittade på stjärnorna. Han frågade om jag ville förlova mig med honom. Jag sa ja. Vi pussades och låg på bryggan och bara höll handen en lång stund. Det var underbart. Det var magiskt. Det var kärlek.

Nu är det ett år senare. Känns som att det bara var några veckor sedan. Helt skumt. Nu bor vi ihop och är fortfarande sådär pirr-i-magen-förälskade.

Ikväll kommer lite kompisar hit. Vi ska säkert äta något, sjunga lite singstar och bara ha allmänt trevligt.

Nu ska jag gå till bussen. Synd att man inte kan vara ledig idag och få krypa tillbaka till Linus som ligger och sussar i sängen.

Ha en fin dag.
Hej!


Linus i solnedgången i Turkiet, dagen efter förlovningen.

ÄLSKLING 20 åååååååååår! <3

Nu väntar jag bara på Linus. Sen ska det mysas!
00.00 fyller min älskling 20 år!!
GRATTIS ÄLSKADE SÖTNOOOOOOOOOS! Du är bäst i världen! <3


Fringe

Idag såg jag första avsnittet av Fringe (reprisen från i veckan) och jag måste säga att det var riktigt spännande! Faktiskt. Trodde inte riktigt det först, men nu MÅSTE jag se nästa vecka. Lite överdrivet och amerikanskt ibland, men det är ju alla sådana program. Jag gillar science-fiction och därför passar det här programmet mig väldans bra.



Jag ska hoppa i säng snart. Ska upp tidigt imorgon.

Lite sånt som händer imorgon:
- Ta blodprover, 08.00
- Åka till skolan
- Kanske gå en sväng på stan
- Hem och städa lite
- Laga mat
- Plugga

En ganska randomdag. På kvällen kommer baby hem. Då ska vi mysa, och 00.00 firar vi att han fyller 20!! Min älskade fästman blir 20 år och får gå på systemet och... ja, vad mer får man göra? Det är väl typ det som läggs till på "kan-göra-listan"? Ja, iaf... 20 år och det ska firas på tisdag.


En bild ifrån Turkiet dagen då baby fyllde 19. Samma dag som vi förlovade oss! <3



Nu ska jag nog sussa. Godernatter!

Jag saknar Linus

Linus är i Stockholm. Jag saknar honom. Han kommer hem sen, men då är jag hos mamma. Ska nämligen till vårdcentralen imorgon och ta blodprover. Vårdcentralen ligger i Kumla och det blir därför lite krångligt att ta sig dit imorgonbitti. Jag saknar Linus! Så mycket. Herregud, han har ju bara varit borta en natt. Men jag saknar honom ändå.



Det är klart man saknar en sånhär babe!

Skolavslutningar i kyrka

Nu kommer det inlägg som handlar om huruvida skolavslutningar ska hållas i kyrkor eller ej.

Jag tycker personligen inte att skolavslutningarna ska hållas i kyrkor. Jag förstår att vissa tycker att det är en fin tradition. Jag håller med om att det är fint och att det kan vara en mysig tradition... för kristna. Jag är själv inte kristen och ser därför inte att sambandet mellan skolavslutningar och kyrkor måste existera. När vi nu lever i ett land, där människor med många olika religioner bor, måste man också respektera att alla tror olika. Att ha avslutningar i kyrkan skapar diskriminering och utanförskap. Jag minns t.ex. att muslimerna i min gamla skola fick fira i ett litet fult rum, typ 10 stycken och någon lärare. De sjöng ingenting. Fick inte gå i tåg till kyrkan som vi andra gjorde. De fick vara kvar på skolan i ett grått och trist klassrum. Hur jävla tråkigt är inte det på en skala? Efter att fler klagomål kom fram på skolan, ändrade vi och hade istället avslutningarna utomhus på ett stort grönområde. Vi fixade fint med bänkar och björkris och svenska flaggor och en liten scen osv. ALLA kunde vara med. Föräldrarna fick stå runt om och titta på, och det blev inte som det hade blivit tidigare år i kyrkan - hälften fick stanna hemma pga. det låga antal personer som fick vistas samtidigt i salen. Det var en mycket bättre lösning att ha den utomhus vid skolan så att alla kunde känna sig delaktiga.

Jag förstår inte hur man kan tycka att det är rätt för alla att ha avslutningarna i kyrkan. Hur kan man inte förstå att de som INTE kan vara med, känner sig utanför? Är det verkligen en tradition som MÅSTE hållas kvar? Jag menar - om de kristna nu så väldigt gärna vill gå till kyrkan, kan man väl göra det på egen tid? Man kanske till och med kan ha kvar den gamla traditionen men dessutom ha den nya. Man kan först fira så att ALLA kan vara med, och sen kan det vara frivilligt att gå till kyrkan och ha avslutning där. Så blir alla nöjda och glada. Det är sjukt att vissa skolor fortfarande har kvar sådana traditioner.

Sverige är ett mångkulturellt land. Om vi begär att de som flyttar hit, ska anpassa sig och integrera sig med det svenska samhället, kanske vi också måste göra något? (Läs: MÅSTE vi också göra något) Ett bra exempel kan då vara att sluta ha avslutningarna i de kristnas hus. Jag menar - det är ju inte bara invandrare som har andra religioner, alla svenskar är ju inte kristna direkt. Jag tycker själv inte att det är så roligt att vara i kyrkan och lyssna på massa babbel om gud och massa annat. Jag är inte intresserad av att höra sånt på min skolavslutning. Jag vill kunna applådera åt de stackare som vågar uppträda med Idas sommarvisa framför några hundra pers. Jag vill kunna busvissla (nej jag kan inte det, men jag skriker ljust - det kompenserar) av glädje när rektorn säger: "Nu är det sommarlov!". Jag vill kunna skratta högt åt de som ska försöka vara roliga i sina tal, men alltid misslyckas enormt. Det kan man inte göra i kyrkan. Det vet alla. I alla fall inte i de kyrkor jag varit.

Hur som helst, jag tycker alltså INTE att skolavslutningar ska hållas i kyrkor. Man kan, för allas skull, hålla en fin skolavslutning utomhus eller i valfri aula eller liknande, och det blir minst lika bra. (Bättre enligt mig)

Vissa kanske tycker att detta är helt outrageous och att jag "hatar kyrkan och alla kristna". Då kan jag bara börja med att säga: Nej, jag hatar verkligen inte kyrkan eller kristna. Jag tycker kyrkan är väldigt fin som byggnad och (utan allt prat om kristendomen) kan det vara väldigt trevligt att sitta i den och titta upp i taket (det är alltid så fina tak i kyrkor). Mina bästa vänner är kristna och jag älskar dom väldigt mycket och respekterar deras tro och sätt att leva. Det jag skrivit om skolavslutningarna är min personliga åsikt, och jag baserar den även utifrån hur jag själv hade känt om jag varit den utstötta. Jag tänker även på hur jag som exempelvis lärare måste agera och tänka i en sånhär fråga. Man ska utgå ifrån att INGEN ska bli diskriminerad eller utfryst. Det blir folk om man har skolavslutningarna i kyrkan. Det måste alla, oavsett religion, förstå.


Vad tycker ni?


Myskväll

Linnéa ligger i sängen och kollar på Lilla Melodifestivalen, Natta och Phi kikar dom med och svullar godis, och jag passar på att uppdatera bloggen lite. Vi har haft en jättemysig dag. Käkade pizza och sjöng lite singstar förut. Nu ska jag, natta och phi nog spela lite kort eller något.

Vi tog lite kort också... såklart.
Den här gången var det mycket mörkare ute, och när det är mörkt fungerar inte min kamera. Eller, bilderna blir inte så bra som jag önskar, men det är ändå kul med lite bilder för minnes skull.




















Phi är egentligen med på den här bilden, men hon vägrade låta mig ha med henne.


Avslutar med en underbart fin bild på Natta.

Tack för en myskväll tjejer!
Nu ska jag vara social.
Hej!


Tatueringsugen

Min bror har en tatuering med vår lillasysters namn, på handleden. Jag ska få göra en likadan tatuering (fick det av honom i present) men jag funderar på att göra min lite annorlunda.

Brors tatuering:



Den jag funderar på (inte helt bestämt med allt än):





Vad tycker ni?


Äntligen!

Klockan 14.30 har jag tid hos vårdcentralen! Äntligen! Jag satte klockan på 06.30 imorse för att fråga mamma och pappa om de kunde ringa. Jag hade ringt själv, men tack vare det extremt dåliga Comviq Kompis, har jag aldrig pengar. Pappa fixade telefontid (tack för hjälpen pappa<3) och nu har jag fått en tid för att prata om mitt magont. Jag är hemma och mår piss idag med, men som tur var kan mamma skjutsa mig till vårdcentralen. Ska bli skönt att få reda ut vad som är fel. Hon jag pratade med i telefonen sa (såklart): Det kan ju bero på att man bara har orolig mage, och inte att man är allergisk. Herregud, det är som att dom har standardsvar till allt. "Det är ett virus" är ju den mest förekommande. Jag VET att det är något mer än bara "orolig mage". Det är antagligen laktosintolerans eller något liknande. Nu längtar jag bara tills jag får veta vad det är, så jag slipper ha så ont hela tiden.

Har huvudvärk för tillfället. Beror nog på att jag har vaknat miljarder gånger under natten och hostat och snytit mig.

Kvällen ska spenderas i lugn och ro hemma hos mamma. Ska nog se någon film eller så. Blir mysigt.

Nu ska jag äta lite frulle.
Hejhej




Är jag laktosintolerant blir det byebye till chokolada.


Mr Ledgers död - fortfarande lika tragisk

Jag kan inte sluta tycka att det är så synd att Heath Ledger är död. Han var, enligt mig, en av nutidens bästa skådespelare och en av mina absoluta favoriter. Det är så synd att vi aldrig mer kommer att få se honom i någon ny film. Han fattas filmvärlden.







Ja, det är verkligen tragiskt.

Inte bästa erbjudandet precis

Jag hittade sämsta erbjudandet på blocket:



Nypris 1100kr
Nu 8000kr.

Maha, skrivfel är roliga.

Gymkort

Nu ska det köpas gymkort med tjejerna. 1360:- kostar ett årskort på Friskis & Svettis. Det får det bli. Ska bli skönt att träna. Hoppas det hjälper mitt immunförsvar också. Och så ska det bli skönt att få tillbaka kondisen man hade från när man spelade innebandy, vilket var många år sen. Får se vilken dag det köps, men i början av nästa vecka vore gött.

Vilken panik jag fick förut när jag inte trodde att det skulle funka att betala sminket från ebay. Som tur var fixade baby, så nu är allt i sin ordning och sminket blir snart mitt. Jag längtar! Ska bli så kul att få experimentera lite. Och extra roligt när man ska ut och ha kul, då man kan ha lite mer eftersom det är mörkare ljus.

Jag funderar på att börja spela in min musik. Känner som det vore ett roligt steg att ta. Bara för att se hur det känns, liksom.

Nu ska jag kika på tv och försöka må bättre. Är fortfarande sjuk, tyvärr.
Hejhej!

Smink beställt från ebay!

Jag sa väl att jag var sugen på nytt smink? Nu kommer jag ha 120 st ögonskuggor att frossa i! Mohaha! Ebay i mitt hjärta!

120 ögonskuggor för lite mer än 200 svenska kronor. Man kan få det billigare om man har tur, men det är ju sjukt billigt ändå!





Man kanske får passa sig så man inte tar i för mycket med skuggorna. Är nog lätt hänt, när man är i eyeshadowheaven.

Och så får man ju inte glömma att kika på Panacea81 på Youtube. Hon gör tokbra tutorials för hur man sminkar ögonen snyggt.

Här är en Leona Lewis-inspirerad look från henne:



Eller varför inte lite neonglam?


Första kurviga Top Model-vinnaren

Härligt! Äntligen lite kurvor som tar hem segern. Whitney vann amerikanska Top Model. Första "plus-modellen" någonsin. Hoppas fler förstår att kurvor är snyggt och inte tokbantar till size 0.



Hon är SNYGG!

Hot mot skola - I ÖREBRO

Jag blir väldigt orolig när jag läser dagens nyheter. Hot mot skola - i ÖREBRO! Örebro! Där bor ju jag.

Tydligen hade en 15-årig kille hyllat massakern mot skolan i Finland, och hotat att göra samma sak mot sin egen skola. Herregud! Vad är det som händer? Vad är det som gör att ett barn kan känna så? Vad har han varit med om för att ens kunna tänka tanken?

Läs mer om det i na.se:
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1391975&wpa=efter-hotet-polisen-soker-i-orebrokillens-dator


Låt kaklet blomstra

Jag skulle också kunna tänka mig blommigt kakel i badrummet. Det är tydligen någonting som är på gång.




Är det inte snyggt? Kanske inte hela badrummet, dock.

Sjukling Aronson

Jag är hemma. Jag är sjuk. Jag hatar förkylningar. Har lovat att hjälpa bror att flytta idag. Jag tror dock att Linus får hjälpa, jag får vila. Det låter bättre.

I helgen ska jag vara barnvakt. Linnéa sover hos mig på lördag. Vi ska ha lite tjejkväll med god mat, snacks och singstar. Kanske fixa håren och sminka oss lite.

Tack vare min förkylning blir det nog ingen utgång imorgon. Jag tror att jag åker hem till mamma och är lite social.

Saker jag måste göra:
- Ringa vårdcentralen
- Ringa tandläkaren
- Ringa Sjöborgs Fastigheter angående vår lgh
- Ringa gamla jobbet och kräva mina pengar (!!)

Jag har ingen ork, men jag veeet att jag måste.
Hjälp mig, någon?
Hej

Inte Gossip Girl - Grey's anatomy

Jag skrev lite fel förut. Jag menade att det är GREY'S ANATOMY ikväll, inte Gossip Girl. Var nog lite trött när jag skrev det.

Jag är sjuk... igen. Värre än förut också. Känner mig febrig och dålig.


Nu ska jag lägga mig och vila lite. Hoppas ni mår bättre än vad jag gör.
Hej.

Hösten i all ära...

...Men det är fasen inget roligt med alla förkylningar man drar på sig. Alla som känner mig, vet att jag är sjuk ungefär 80% av ett år. Hösten är fullsmockad med nysningar, hostande och huvudvärk.

Sitter för tillfället i skolan. Har inget att göra. Snart är det möte med handledaren angående mitt och Fridas projektarbete. Ska bli kul att få lite tips, kritik osv. Så man kommer igång ordentligt, liksom.

Ikväll är det Gossip Girl! Missa inte!

Nu ska jag förbereda med lite papper, projektplan osv.

Hej!


Dagens att-göra:

Åka till skolan
Möte med handledare
Plugga lite
Åka hem
Duscha
Fixa
Kanske träffa Ilona
Och sedan får kvällen utvisa..


Jag behöver hjälp med förslag till en maskerad som hålls nu i början av november!
Vad ska jag vara?!

www.bodega.se har bra utbud av roliga plagg.


Kanske Malice in Horrorland?

RSS 2.0