Gott nytt år!

Om några timmar är det 2009. Jag förstår fortfrande inte hur sjukt snabbt tiden egentligen går. Jag kommer ihåg när vi firade millenium - 2000! Det var så stort och folk världen över trodde att det jorden skulle gå under vid midnatt. Ingenting hände, såklart. Nu är det 9 år senare. Jag vill pausa tiden eller leva i slowmotion ett tag. Så jag hinner med. Eller, efter studenten kan vi pausa. Sista skoltiden får gärna gå fort, även om alla tjatar om att man ska njuta av den tiden. Jag förstår vad dom menar, men jag är så trött på skolan just nu. Jag ska kämpa sista tiden, få bra betyg i resten av kurserna som är kvar, och gå ut med toppbetyg - som jag faktiskt förtjänat. Jag är stolt över mig själv och min skoltid. Det är skönt att kunna känna så, och inte skämmas för det. Alla som precis klarar sig i vissa kurser, får skrika ut det så att alla hör. Då borde jag, som får toppbetyg, få göra likadant! Så, när jag tar studenten, kommer jag glatt berätta för alla vilka underbara betyg jag fått, trots min frånvaro (ca.30%/termin) pga. främst migrän, och nu på slutet var det lite annat som förstörde. Man ska vara stolt över vad man åstadkommit och skita i jantelagen och all sådan skit. Speciellt när man skriver det i en blogg. Jag menar - vill ingen veta eller om någon stör sig på det, behöver de inte läsa. Ganska enkelt. Och ganska bra, för då får jag vara stolt och stå för vem jag är, och de som bryr sig om mig, vet jag är glada för min skull. Win-win, ey?


Tänkte ut och fota lite snart. Till Rasmus: Tack! Och kul att du kikar in! Jag fotar med en Nikon D60 + 18-55/3,5-5,6. Ska köpa fler objektiv och sådant sen, men det är en bra början :)


Nyår ikväll, ja. Hemmakväll med familjemys blir det, för min del. Känns bra. Orkade inte med fest, även om Ilona bl.a. varit på och tjatat. Gulligt, men som vanligt är jag ganska svårövertalad.

Hoppas ni får ett bra nyårsfirande!
Hej!

(Såklart lägger jag in massa bra bilder från ikväll, imorgon)

Svea 70 år

Vi firade min låtsasfarmor Svea för hennes 70 år fyllda.
Här är dagen i bilder:

Min babe


Igen.


Låtsaskusinerna Emma, Bea och lillsyster Linnéa

 
 
Bea är söti


Lille plutten Mattias


Matmatmat


Linus busar med barnen


Gullepluttar


Provade närbilder


Morgon i hällabrottet


Frost


Min jul i bilder

         Här kommer lite bilder, tagna med den nya kameran.
Min jul i bilder:


Hemma hos pappa.


Min pappi.


Lillasyster Hilda posar sött.
 

Carina och Albin - pokerspelande


Min vackra fästman.


Hos mamma.


Vardagsrum - mammi


Baby och julegranis hos mor.


Mysljus

Mer kommer senare...

Julafton över... Nyår nästa

Julafton blev helt otrolig! SNÖN kom! Jag började nästan gråta. Helt underbart! Ingen jul utan snö, för min del. Och julklapparna framkallade ett och annat gråtanfall, för min del. Från mamma och linus fick jag pengar att köpa en kamera för. En NIKON D60!!! Jag är i himlen! JAG ÄLSKAR DEN! Ska ladda upp en massa sen. Och så fick jag en massa annat fint, bl.a. presentkort, böcker, sjalar, parfym, mer pengar, smycken osv. Det jag däremot blev superchockad över, var att jag och bror (när man trodde att julklappsbytet var slut) fick varsin biljett till Coldplay i sommar. Vi ska gå med mamma och morbror. Det kommer bli helt galet bra!

Det bästa av allt var såklart inte presenterna (även om en liten dröm gick i uppfyllelse med kameran) utan det var självklart att få vara bland alla man älskar. Mormor saknades väldans mycket, dock. Men bara hela grejen att alla samlas och äter god mat och myser, är så underbar. Jag älskar verkligen julafton. Jag skulle klara mig alldeles utmärkt utan paketen, men inte utan familjen och utan stämningen och myset. Och knappt utan snön... faktiskt.

Jag har fotat mer än 800 bilder redan. Jag fotar hela hela tiden. Nu förstår jag verkligen hur mycket jag älskar att fota. Har alltid haft det som en hobby och ett intresse, men min dåliga kamera har alltid "hållit mig tillbaka". Det är först nu jag får göra något av mitt starka intresse för fotografering. Jag vill gå kurser, köpa objektiv och stativ och lära mig allt allt allt!

Imorgon ska vi städa hela lägenheten. Jobbigt, men ändå skönt. Vill få det gjort. Har inte varit där sedan vi flyttade. Det är ju några veckor sedan. Kommer nog kännas knäppt att komma dit igen. Vi har ju på något vis sagt hejdå, redan.

På nyårsafton ska nog jag vara hemma. Bella i Hälla, för hela slanten. En ekonomisk och mysig nyårsafton, blir det. Även om det hade varit kul med fest, känns det bäst och skönast att vara hemma och fira med familjen.

Nu ska jag dricka chai te. Fick det i present! GÖTT.
Hej!

Julstämning? Hell no

Det är julafton imorgon. Jag har alltid älskat julen. Idag hatar jag den. Jag har ingen julkänsla över huvudtaget. Vill helst sova bort hela jävla högtiden, just nu.

God Jul, i alla fall . . .

Heartbreak Hotel

Jag älskar den filmen. Jag vill också röja på dansgolven när jag är 40+! Och filmen blir ju inte direkt sämre av att två av Sveriges bästa skådisar är i huvudrollerna. Tummen upp för filmen, helt enkelt!

Imorgon kommer mina älsklingsbruds hit. Natta och Phi. Det blir lite tjejkvällsmys. Bilder - senare!

Nu ligger Linus och sover bredvid mig. Kul. Jag ska väcka honom. Är rastlös. Vi kanske kan kolla roliga klipp på youtube eller något. Eller så kan han få massera mig. Ha! Han är så snälliooo!

På ONSDAG (!!!!!!!!!!!!!) är det julafton! Hur sjukt är inte det, på en skala?
Nu - glögg. Sen - massage (?).
Hej!

Klä julgranen och städa rummet...

...Min dag i en mening. Försöker klura ut hur jag ska möblera också. Har för mycket möbler. Lite från gamla lägenheten och så allt annat som redan var här. OCH alla kläder i påsar, väskor, kartonger. Herregud. Hur har jag kunnat köpa allt? Var fick jag pengarna ifrån? Ja, just det . . . Linus.


Nu ska jag äta. Är vrålhungrig.
Hej!

Ingen Grey's....

Glömde. Det. Är. Slut. Suck.

Jullov imorgon!

I love it.

Idag jobbade jag och Fredus med Projektarbetet jättelänge och tokbra. Vi har skrivit ungefär 25 sidor hittills. Vi är stolta över hur bra vi hållit oss till planeringen! Trots min sjukskrivning och sånt. BRABRA!

Nu är jag hemma... hos mamma... eller hos mig... Jag har ju inget "mitt" längre iofs, så jag kanske måste sluta säga "hos mamma" och säga "hos mig" istället. Vi har bakat pepparkakor och sånt mys.

Sen blir det Grey's Anatomy! WIE!

Brabrabra låt:


The Shins - New Slang


Imorgon är det jullov! Ett välförtjänt sådant. Den 22a till 23e sover girlsen hos mig. Natta och Phi. Vi ska ha SÅ mysigt! Den 23e är jag barnvaktis en sväng och sen ska jag hem och fixa inför JULAFTON! Åh. Jag längtar!

Nyårsafton? Ja, jag vet inte riktigt än. Kanske tjejmiddag? Kanske fest? Ge mig tips, någon!

Nu ska jag nog duscha lite.
Hej!

Julpysselochbakdag

Idag har vi verkligen legat i. Julgodis så det räcker och blir över... antagligen i månader framöver. MASSA olika sorter. Herrejisses, att vi orkade. Och så gjorde vi julkort. Det var mysigt att pyssla lite med syrran. Hon är så himla duktig, hon.

Spelade lite gitarr förut. Skönt att hinna med det också. Har varit så stressigt den senaste tiden, men nu hinner jag med minsann.

Imorgon ska jag och Phi och Natta julhandla. Har köpt till alla förutom baby. Det tillägnas en hel dag åt. Bara till honom. Måste ju fixa massa fint!

På torsdag är det slut, för den här terminen. Jullov i nästan 3 veckor! NAJS. Den 22a blir det nog tjejkväll här hemma. Natta och Phi och jag, såklart. TOKMYS!


Nu ska jag duscha. Sen sova.
Hej!

Världens fyrkantigaste ansikte



HAHA! Mannen till höger har ju ett helt underbart fyrkantigt ansikte. Kulio!

Mia & Klara - Start den 25e januari!

Jag längtar!!

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=72260&from=program_ao


Jobbhelg

Imorgon är det luciafirande på lillasyster Linnéas skola. Efter det är det luciafirande på min skola. Slutar halv 2 och då ska jag luncha med baby. Coco Thai blir det. GÖTT! 16.30 börjar jag jobba, till ungefär 21-22. Efter det ska jag nog sova hos Natalie. Orkar inte åka hem med tåg, börjar nämligen jobba igen runt 10 på lördagförmiddag. Känns lite onödigt att åka hem och sen tillbaka. Och så får jag mysa med Natta en sväng också. Det blir bra.

Efter jobbet på lördag (runt 18) åker jag tåg hem till mamsen. Vi ska ha myskväll med god mat och film. Söndag består av JULMYS! Hela dagen! Julbak, julpyssel och jullåtar. Linnéa, jag och mamma ska ha en heldag med bara sånt julroligt. Hoppas att Linus också kan vara med. Får fråga honom.

Nu ska jag spela lite True colors på guran och sen duscha och sussa.

Hej!


Baby, I miss you.


Vad styr våra liv?

Jag fick frågan om vad jag tror styr våra liv; ödet, slumpen eller fria viljan. Det är lite komiskt att jag får den frågan just nu, eftersom jag personligen vid den här tidpunkten i mitt liv, frågar mig det dagligen. Det är kanske beroende på att mycket har hänt den senaste tiden och att jag tvingats möta dom stora frågorna ordentligt igen.

Min mormor gick bort för några månader sedan, och det påverkade mig otroligt mycket. Vi var så himla nära och hon var så enormt viktig för mig. Innan hon gick bort var jag ganska (i alla fall relativt) trygg i vad jag tror på; skyddsänglar, inte "slut" efter döden, att det finns en mening i allt som händer osv. Efter att mormor gick bort, bröt jag ihop, vilket är ganska självklart. Det jag däremot inte visste var att jag skulle tappa i princip all min trygghet i min tro. (Jag har inget direkt namn på "min tro", inte kristen, muslim, hindu eller något. Ville bara förtydliga det) Jag fick mer och mer övertygelse om att man, efter döden, verkligen dör; att allt tar slut. Jag har alltid haft en ateistisk sida, men den har varit väldigt liten i jämförelse med den andra sidan. Förut var det kanske 80% min tro och 20% den andra. Efter att mormor gick bort vändes siffrorna ganska direkt. Jag hade en förhoppning om att jag skulle bli ännu mer trygg i vad jag tror på, efter att mormor gick bort, men jag har ingen förklaring till varför det inte blev så.

När min lillasyster Felicia gick bort (jag var 8 år) var jag övertygad om ett liv efter döden. Det var det enda sättet att överleva sorgen efter att ha mist sin lillasyster. Den tron på liv efter döden har varit stark för mig tills nu.

Så... jag har alltså svårt att svara på en sådan fråga, eftersom jag själv ärligt talat inte vet, just nu. För några månader sedan hade svaret varit att jag tror på en kombo av alla tre; slump, ödet, fria viljan. Jag tror att varje människa har kraften och makten att kunna påverka sitt liv till det man vill, men jag tror även att vissa saker kan hända av en anledning. Eller, det är väl mer någonting man HOPPAS kanske... annars vore allt så hemskt.

Frågar man mig nu, kanske jag skulle svarat: Ingenting har en mening, allt är slumpen och efter döden, tar allt slut. Jag är i en lite mörk period i mitt liv just nu, och då är det svårt att se någon mening med allt. Jag inte inte beskriva hur mycket mormor betydde för mig... betyder för mig... och att förlora henne har gjort att jag tappat lite av glädjen i allt. Jag har tappat en del av min positiva sida. Men jag hoppas att den kommer tillbaka. Jag är övertygad om att den kommer att göra det, men än är såret öppet och blöder fortfarande. Jag väntar på ärret, kan man säga.

Som sagt - det är lite svårt att besvara den frågan just nu. Jag är kluven och vet ärligt talat inte vad jag tror. Men, när jag återgår till den vanliga Isabelle, kommer antagligen svaret vara att saker händer av en mening och att vi finns här på jorden av en anledning. Fast, kanske att jag kommer stanna på 50/50. Det känns mer realistiskt nu. Jag kommer nog ha svårt att gå tillbaka till mina 80/20 igen. Jag skulle ha svårt att helhjärtat stå för dom siffrorna. Hälften nonbeliever och hälften believer av min egna tro, låter mer rimligt.

Jag vet inte om det räcker som svar. Men det får duga.


Vad styr våra liv?

Jag har fått en fråga angående vad jag tror styr våra liv, och jag ÄLSKAR sådana frågor. Tack, Anonym - vem du nu än är. Alltid kul att folk vill veta min åsikt.

Jag kommer svara på den frågan imorgon tänkte jag. Just nu måååste jag verkligen sova. Men imorrn!

Godnatt!
Hej!

En av världens vackraste låtar, utan tvekan



Ane Brun - True Colour

Studenten

Jag längtar till studenten så enormt mycket. Vill bara få bli klar nu. Alla säger att man ska ta vara på skoltiden och att man kommer sakna det sen. Ja, mycket möjligt, men helt ärligt är jag så sjukt trött på det nu. Jag vill jobba och tjäna pengar och flytta till en egen lägenhet, eller utomlands eller ihop med tjejkompisar. Vore så himla kul.

Nu bor jag för övrigt hemma igen. No more eget ställe med Linus. Alla möbler är flyttade och jag är nu hällabrottetbo(?). Hursomhelst - det känns faktiskt bra. Saknar Linus, men som tur var kommer han vara här mycket. Han kommer faktiskt hit alldeles strax. Vi ska mysa lite och äta kvällsmat. Sen ska jag sova. Jag är dyngtrött. Somnade nästan på lektionen förut. Fast det gjorde iofs ungefär 10 stycken med mig, så jag var inte ensam om att vara trött.

Nu ska jag vila lite och sen duka fram lite kvällsmat. Jag tror att jag ska koka ägg. Det lät gött.
Hej!





Jag önskar miiiiig

DENNA!
Åh. Jag vill verkligen ha en ny kamera!


Mormor



Jag saknar dig, mormor. Så enormt mycket. Det gör så ont.

Helgen!

Helgen i bilder:


























SAMMANFATTAT - Så jävla roligt!


Björn Afzelius - Isabelle

Därför heter jag det jag heter...

Solen lyser i ditt hår
marken blomstrar där du går
om du ber mig skall jag stilla vågorna

varje rörelse är sann
världen vilar i din hand
om du ber mig skall jag vända floderna

Isabelle

jag har gett dig detta liv
jag har sett dig bliva till
och om du ber mig skall jag tysta vindarna

jag blir gårdagen för dig
men du är framtiden för mig
om du ber mig skall jag släcka stjärnorna

Isabelle

Jag kunde svalka öknarna
Jag kunde smälta isarna
För en oersättling stund i din närhet

jag kunde skingra skyarna
jag kunde lyfta slöjorna
för ett svindlande bevis på din kärlek

Isabelle



Jag älskar den här texten.


RSS 2.0