Operation Gambia

Idag har vi Operation Gambia i skolan. Det är en dag då vi ska samla in pengar till en by i Gambia, och för varje krona vi samlar in lägger SIDA till 9 kronor. Man får välja själv hur man samlar in pengarna, och jag hade tänkt att vara hos min älskade mor på hennes jobb; förskolan Sagogården. Jag hade verkligen sett fram emot det, men eftersom jag är sjuk, går det inte. Så istället får man ligga hemma och ha tråkigt och sedan åka till skolan och ge dom typ 100:-. Känns inte så kul. Hade hellre jobbat ihop pengarna. Och nej, man måste inte ge 100 kronor, men känns ju lite fjantigt att ge någon tjuga. Speciellt när man egentligen har råd med mer. Man får tänka på att det går till en bra sak.

Ilona har ju också blivit engagerad i goda gärningar. Hon har fått ett fadderbarn ifrån Togo! Togo, som jag var i vintern 2004. Kan kanske berätta mer om det en annan gång. I alla fall. Han är jättesöt och jag är så stolt över Ilona för hennes åtagande.

Själv ger jag 50:- varje månad till Läkare utan gränser. Det är mitt bidrag till att göra världen bättre. Hade jag inte endast levt på ett studiebidrag, och dessutom inte bor hemma längre, hade jag nog också skaffat ett fadderbarn. Ska göra det sen när jag får jobb. Har alltid varit en dröm för mig, enda sedan jag var i Togo. Helst hade jag velat ta med mig en flicka, som jag blev väldigt fäst för, hem. Men det var ju orelaistiskt och naivt. Jag var ju iofs bara 14 år.

http://www.lakareutangranser.se

Lite senare ska jag till skolan och ge pengarna. Efter det ska jag gå lite på stan och kolla på skor. Kommer nog inte hitta några den här gången heller. Vi får se.

Ha en fin dag!
Hejpi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0