Hejdå lägenhetis

Jag är för tillfället hemma hos Natalie. Sov här inatt. Vi var uppe och bara pratade till klockan 4. Var tokmysigt. Gjorde varma mackor mitt i natten också. Som små minipizzor. Göttmos.

Helgen har varit jättebra! I fredags var det satin och där hade vi massa kul. I lördags var det inflyttningsfest hos bror min, men tack vare min enorma bakfylla, åkte jag hem vid 22 redan (!!). Jag vet - vad är det för stil? Men jag orkade verkligen inte. Det blev lite sent fredagsnatten och lite för tidigt lördagsmorgonen. Där är svaret.

Igår var jag mest hemma och myste med baby. Vi satt länge och pratade om hur vi ska lösa det faktum att vi inte kanske kommer ha råd att ha kvar lägenheten, att Linus ska börja plugga, att jag vill att vi ska kunna spara undan pengar så vi har en backup, och massa mer. Vi bestämde oss för att säga upp lägenheten. Lite läskigt när jag skriver det. Känns så konstigt, eftersom det är så nytt. Men det är ändå ett bra val, tycker vi. Då får jag en chans att bo hemma igen och koncentrera mig lite mer på skolan sista tiden, Linus kan börja plugga eller skaffa körkort, och vi kan tillsammans spara undan varje månad så att vi i framtiden kan köpa det vi vill till vår lägenhet. Och i sommar kommer jag ta studenten och efter det också kunna bidra lika mycket till att försörja oss, som Linus har gjort. Jag kommer kunna skriva in mig på Vikariepoolen och söka jobb, och när jag förhoppningsvis får ett kommer vi därför ha råd med en större, bättre lägenhet. Vi känner även att vi inte vill leva på socialbidrag, inte för att det är något fel med det alls, men vi känner att det är bättre att bo hemma och spara ihop till lägenhet och resor och allt. Bra beslut, tycker vi som sagt.

Så nu väntar vi bara på hur länge det tar innan vi kan lämna över lägenheten. HOPPAS att vi slipper de 3 månaderna som är uppsägningstid. Men man vet aldrig.

Idag ska jag & baby kolla maskeradkläder till maskeraden som är i helgen. Ska bli skitkul. Så - nästa stopp, Myrorna! Eller nästan. Först ska jag hem och duscha. Ser förjävlig ut.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart har ni eran lägenhet någonstans?

är det en etta?

vad är hyran osv?

för min kille letar efter en lägenhet i örebro, men hittar ingen.

tänkte bara kolla med dig om det går bra!

2008-10-27 @ 16:26:39
Postat av: ankii

hej, vadå ska ingen av er ut i helgen?? för millan skulle inte heller ut.. eller vet du nån typ sanne som ska ut?



men va roligt och tråkigt att ni ska flytta, men de kanske blir bäst som du skrev, lycka till med det,, puss tkr om dig<3

2008-10-27 @ 20:16:49
URL: http://angelico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0