Jag vill ha nytt smink!

Mest av alla materiella ting jag vill ha just nu, är det smink som toppar listan! Gärna från FACE eller Make Up Store. Massa ögonskuggor i olika färger och nyanser. I like.

Dessa skulle gärna få bo i min necessär:




Sminket är från Make Up Store's hemsida: http://www.makeupstore.se


Otippade program

Jag hade tänkt lista lite otippade program som faktiskt är riktigt, riktigt bra (enligt mig såklart). Dessa program är inte de som är i tv-världens rampljus, och behöver därför en liten ficklampa mot sig... det förtjänar dom.


- Vad blir det för mat? Per Moberg svettas, svär och är bara allmänt skön. Dessutom är han en duktig kock som bjuder på underhållande matlagning.


- Gravitationens gåta, ett program i 10 delar om graviationen, universum och massa annat spännande. Jag är en astronominörd i hemlighet.


- Debatt, Janne Josefsson som programledare, vänsterpartister, moderater, arga tanter, kändisar... ja, alla möjliga deltar i debatt. Jag älskar debatter, men även de som tycker att det är toktrist med argumentationer osv., kan faktiskt älska detta program. Speciellt när vissa blir jättearga och diskussionen blir het het het.

- Plus, Jag brukar alltid sucka lite när min låtsaspappa MÅSTE titta på Plus i vardagsrummet och ingen får prata minsta lilla under hela timmen, men faktiskt måste jag säga att det är riktigt bra. Vi alla är ju konsumenter och Plus är faktiskt riktigt lärorikt och användbart ute i shoppingvärlden.

Har ni några otippade favoritprogram? Tipsa!


Per i sitt esse




 


Jag älskar Anders Bagge!

Hur underbar är inte människan? Han är så himla söt.
Som ni kanske förstår tittar jag på Idol nu. Det är livesändningar och tjejerna som sjunger.


Nya datorn!

Just nu sitter jag och skriver på min nya söta lilla dator! Den är helt uuuuuuuuuuunderbar! Jätteliten och gullig! Blev först lite förvånad över att den faktiskt var så väldans liten, men jag gillar't! Den heter Greta och är min bebis! Ja, jag måste döpa mina saker.


Webcam har den inbyggd också. Sådant är ju också bra!


Sliten och trött, men en bild i alla fall.


Tack igen älskade Linus! Du är det bästa som finns!



Idag har jag varit i skolan. Först Naturkunskap B, sedan Klassråd och Religionskunskap. Efter det hade vi Människor i behov av stöd, där vår lärares son föreläste om Asbergers, vilket han själv har. Väldigt intressant och roligt. Avslutningsvis hade vi Förskola, skola, fritidshem, där några redovisade om funktionshinder. En helt okej dag.

Linus är på ÖSK-matchen. Jag är hemma och pluggar. Jätteroligt.

Nu ska jag fortsätta med mitt, ja!
Skriver mer lite senare.
Hej!


Just det...

Inlägget om skolavslutningar i kyrkor, kommer imorgon. Nu måste jag nämligen sova!
Godnatt alla!

Vardagsrummet

Vardagsrummet är en restaurang bara några hundra meter från där jag bor. Det är ett TOKMYSIGT ställe som jag och älsklingsLinus besökte idag. Åh, vad glad jag blev när jag såg menyn. Pastasallader, wok, baguetter osv! Tänk att man har missat att gå dit. Alla gånger man bakisätit kebabtallrik, hade man kunnat äta på en god bakad potatis med skagenröra, eller en pastasallad med kyckling, eller en ciabatta med mozzarella! Och inte dyrt heller. Tummen upp, verkligen!

http://www.vardagsrummet.eu/mat7.htm - deras hemsida, kolla menyn! Mums!


Kolla bara deras morotskaka! Ja, tack.



Bilden är lånad från deras hemsida.

Patrik 1,5


Patrik 1,5 var bra. Inte världens bästa film, inte dålig, mer plus än minus. Däremot kändes den väldigt amerikansk. Massa klyschor i en idyllvärld. Iofs raserade den så småningom, men jag det var ändå lite irriterande till en början. Framåt mitten/slutet kom lite svängar, och den var inte lika förutsägbar. Slutet vill jag inte nämna, ni får se själva.

Stort plus är att man börjar göra mer filmer med andra familjekonstellationer, varav gayföräldrar + barn, är en av dom. 


Patrik 1,5 får 3,5 prideflaggor av 5.



Det är för lätt att klicka fel

Herrejissesamalia! Jag klickade FEL när jag fixade och kikade lite inne på Stilmall. Helt plötsligt blev allt heeelt snett och inteinteinte snyggt. SOM TUR VAR hade jag sparat koden (den jag hade innan den nuvarande, men det gick snabbt att ändra) på datorn. Jag hade svimmat annars.

En annan sak jag märkt som är irriterande, är att färgerna som jag valt inte ALLS stämmer på andra datorer. På de i skolan, blir vissa färger grön/oliv typ. De färgerna jag har, alltså så som dom blir på min dator, är mer beige/brun/ljus-rosa/lila. Vi har även en widescreen-skärm här hemma, vilket gör att det inte alls ser likadant ut på min vs. skolans dator, exempelvis. Det är iofs lättare att förstå, men färgerna irriterar mig!

Åh, intressant. Jag känner hur alla läser febrilt. Tack...

Åh, vilken underbar dag!

Hur härligt är inte vädret idag, på en skala? Systrarna har åkt hem och jag sitter hemma och lyssnar på lite musik. Hilda åkte imorse vid 9 och Linus åkte en timme efter för att spela match. Linnéa och jag spelade lite kort och kollade lite tv. Efter det tog vi på oss ytterkläderna och tog med kameran för att ta lite fina höstbilder ute i det fina vädret. En helt tokmysig start på dagen! Synd bara att man har en såååååskamera... Jag vill ha en systemis!

Om en stund ska jag laga lite mat, och sedan duscha och fixa mig. Ska på bio med klassentjejorna ikväll. Patrik 1,5 blir det. Hoppas den är bra. Efter bion blir det nog lite plugg, som vanligt. Ska läsa kapitel 3 i "Kirre", hade jag tänkt.

Ha en fin dag!


Några av dagens höstbilder:
Modell: Linnéa
Fotograf: Jag










Synd att den här blev så suddig.


haha, så söt!


Hon är så bra på miner!



En helt underbar förmiddag med syster. <3

En av de bästa covers

Otippat. Tokbra. Faktiskt en av de bästa covers jag hört någonsin.

Dessvärre kan jag inte lägga upp klippet här, men jag LOVAR att du inte blir besviken om du klickar på länken och lyssnar på youtube istället.

(Update: Nu finns den även tillagd i min "ipod". Klicka inte på play, klicka på låtarna så börjar den spela, sedan kan du använda pilarna)

http://www.youtube.com/watch?v=8-8nkkOA_AM


Jag älskar shabby chic-inredning!

http://heaven81.blogspot.com/

Den här människan har ju en av världens snyggaste inredningar i sitt hem. Jag avundas!


Bilden är lånad från hennes sida.
Check it out! Scrolla ner på sidan, och bara njut av alla söta detaljer!

Vacker höstdag

Idag har jag varit hos morbror och kusinerna. Det var tokmysigt! Vi lekte och busade i en park, kastade löv och bara hade allmänt roligt och trevligt. Synd att man inte hade kameran med sig.

Huvudvärken har förföljt mig hela dagen. Inte lika trevligt. Det är iofs värt det; gårdagen var sååååå kul!

Just nu sitter småsyrrorna och spelar lite kort och leker lite. Vi svullade nyss pizza och vi ska snart handla lite godis. Vi ska dessutom se en film lite senare: Hemligheten, en barnfilm från 1990. Hoppas den är bra.

Jag fick en kommentar där någon undrade vad min åsikt var angående att skolavslutningar hålls i kyrka. Jag kommer att skriva ett inlägg om det imorgon, tänkte jag. Alltid lika kul med frågor om vad jag tycker om vissa saker.


Nu ska jag pallra mig iväg till kiosken. Hej!


Hilda & Linnéa <3

Åh, härliga sovmorgon

Idag börjar jag 12.30. Naizee. Vi ska bara ha Psykosocialt Arbete idag, sen blir det att promenera på stadens torg med min älskling Phi! Ska bli jättemysigt. Ska kolla på lite plagg tills ikväll. Utgång med alla tjejorna, är vad som bjuds. Det ska bli toktrevligt.

Stackars Natalie och Phi som var med på FRAMSIDAN av Nerikes Allehanda. Det var iofs inte det som var "stackars", utan det faktum att ungefär 80% av allt som stod var antingen påhittat eller helt missförstått. Meningar som stod i tidningen, hade aldrig lämnat någons mun. Vissa var HELT och hållet totalt fel. Skärpning NA! Dom kanske borde hålla koll på sina anställda?

Det är det iofs många som borde. Jag har fortfarande inte fått mina pengar. Idag ska jag ringa. Jag KRÄVER mina pengar.

Nu ska jag fixa mig lite och ta bussen till skolan!
Hej!

Kirre

Jag har läst 2 kapitel av boken Kirre, av Gunilla O Wahlström. Vi har som uppgift att läsa de 3 (eller var det 4?) första kapitlen i boken och sedan svara på frågor efter varje. Det är i kursen Psykosocialt arbete som vi arbetar med boken. Jag har läst de första två, och jag är helt tagen. En sådan otroligt tragisk och fänglsande berättelse. Jag rekommenderar starkt att man läser den boken.


Nu skulle det sitta fint med lite liv...

Jag har hemma. Jag har ont i huvudet. Jag har inget att göra. Linus jobbar. Det är så tyst. Jag vill ha sällskap! Suck.

Jag kanske skulle ta och plugga lite. Men vem orkar?

Lönen jag skulle få den här månaden kom inte idag. Eller ersättningen från det jag inte fick förra månaden, snarare. Om den inte kommer imorgon får jag ringa IGEN och säga till om mina pengar. Ibland undrar man ju hur svårt det ska vara. Om det är så krångligt kanske man inte borde ha ett företag? Suck, igen. I värsta fall får man be pappa ringa. Eller mamma. Båda två är erfarna på den fronten. Då kommer säkert pengarna komma direkt. Vore så typiskt dom att fixa det sådär lätt som en plätt. Jag får lära mig att stå på mig lite. Man blir bara så trött på att vuxna människor inte kan sköta sådana saker rätt. Vilka tror dom att dom är?

Imorgon får jag liv, minsann. Då blir det utgång, för fulla muggar. Skönt med helg också. På lördagförmiddag ska jag till morbror Lammin och kusinerna Moa & Molly. Jag har saknat dom så extremt mycket. Syrrorna Hilda och Linnéa ska med dit också, och senare på kvällen ska de sova över hos mig och Linus. Det blir mysigt.

Nu ska jag nog kolla lite på Mia & Klara. UNDERBART rolig serie som visades på SVT för ett tag sen. Kommer en ny säsong snart, har jag läst. Kulio!

Hej!


Moa <3


Molly<3

BÄRBAR DATOR!

Nu är den beställd! Denna skönhet ska bli min om några dagar! Åh, tack älskade baby för datorn!



Idag har jag varit hemma från skolan. Hade migrän imorse så det fick bli en "ligga i sängen och bli bättre-dag".

Snart fyller älsklingsLinus 20 år! Den 7e oktober är det dags för honom att bli systemet-redo. Samma dag firar vi 1 år förlovade också. Tänk att det har gått så fort. Helt sjukt. Fortfarande lika kära och lyckliga. 

Nu ska jag nog spela lite COD. Suck. Beroende, som sagt.
Hejhej! 

Mr Tourette & Jag

Det var bland det bästa jag sett. Helt otrolig föreläsning. Så mycket tankar man fyllts med på 3 timmar. Helt otroligt. Jag njöt av varje sekund.

SEVÄRT och PRISVÄRT!


www.pellesandstrak.com

Nu fattas bara att köpa boken och läsa den.



Pelle Sandstrak, som dessutom har en härlig norsksvensk dialekt.

En kväll i ensamhetens tecken

Ikväll blir det majskolvskokande, tvtittande och under-täcket-liggande. Jag är ensam hemma. Jag saknar Linus.

Jag var hos far förut med Natalie och Phi. Natta klippte pappas hår medan vi andra satt och fikade lite. Mycket trevligt. Jag pratade även med pappa om att jag måste börja övningsköra igen. Det börjar bli pinsamt hur lite man kört. Jag gick den där kursen när jag var 16. Jag har kört i en bil kanske 4-5 gånger sedan dess. Frekventa övningskörningstillfällen verkar inte riktigt vara min grej. Jag skyller dock på att jag inte bor hemma, och därför inte träffar mina päron lika ofta. Funkar ursäkten? Jovars.

Imorgon blir det skola, som vanligt, men efter det ska jag, med personerna i min kurs Människor i Behov av Stöd, gå på Mr Tourette & Jag. En föreläsning av Pelle Sandstrak. Detta är taget från http://www.pellesandstrak.com/, vilket är hans hemsida, och är en kort beskrivning av "Mr Tourette & Jag":

"År av magiska ritual, tics, tvång och dubbelliv gavs ett namn och en ny möjlighet. Här berättar och gestaltar Pelle Sandstrak - med absurd humor och gravt allvar - om Normalitet, Onormalitet, Beteende, icke Beteende, om de märkliga åren fram tills han fick veta vad Det Märkliga var, och blev så frisk som jag vil bli."

Jag längtar så ENORMT mycket! Ska bli så himla intressant och kul. Det är sådana människor man beundrar.



Pelle Sandstrak. Bilden tagen från google.


Nu ska jag koka dom där underbara kolvisarna. Hej!

Ja, jag erkänner...

Även jag är en slav under Gossip Girls piska. Imorgon kommer avsnitt 4 i Usa. Yesi!



Funderar på att måla om?

Jag hittade en sida med MASSA snygga färger.

http://www.reklambutiken.com/fargkarta.html

Bara några exempel:


Styla ditt muffhår

http://fiffi.rfsu.com/ 




Lite tidsfördriv.
haha. Kulio!

Otrohet - min åsikt

En tjej, (?) tror jag, bad mig ge min åsikt angående otrohet. Kul med sådana kommentarer, tycker jag. Mer sånt!

Jag tycker att otrohet är ett väldigt svårt ämne. Det är inte alltid lätt att vara antingen för eller emot, som om det vore helt svart eller vitt. Däremot anser jag personligen att otrohet är väldigt fel och jag skulle aldrig acceptera det.

Allt är individuellt, vilket också gäller otrohet. Därför är otrohet för mig, kanske inte samma för dig. Otrohet är ju att "gå så pass långt" med en annan människa, att ens partner inte längre känner sig tillfreds. Smart vore dock om man, i ett förhållande, vet vad som är otrohet för den andre.

Jag tycker aldrig att otrohet är okej. Det finns inga omständigheter som rättfärdigar otrohet. Om du inte trivs, gör slut. Om du känner dig mer och mer attraherad av andra, ta en paus / gör ett uppehåll och ta lite egen-tid. Man behöver inte vara otrogen mot sin partner. Om man har ett öppet och ärligt förhållande kan man prata om att man känner sig dragen till andra och att man längtar efter att vara singel. Att gå bakom ryggen på sin partner är inte bara elakt, det är dessutom att kränka och förnedra den andre. Vem har rätten att förlöjliga ett förhållande på det viset? Man vet att otrohet är fel. Om man verkligen älskar en annan människa och är helt och hållet lycklig, är man inte otrogen. Det är ju då man känner att någonting inte känns 100% och att någonting saknas, som risken finns för att man ska vara otrogen. Om man är otrogen kanske man måste ta sig en funderare på vad det är som saknas i sitt förhållande. Vissa kommer ju faktiskt över en otrohet. Vissa par tycker inte att lite hångel eller tafsande, är någon stor grej. Vissa tycker att blickar och kramar är otrohet. Som jag sa, allt är individuellt. 

Otrohet behöver inte ens vara samma sak för personerna i ett förhållande. Otrohet för mig, behöver exempelvis inte vara otrohet för Linus, och tvärtom. Ibland handlar det om vilken person man blev kär i och ihop med. Blir man ihop med en flörtig tjej med massa killkompisar, kanske man får ta att tjejen kramar sina killkompisar och umgås med dom ensamma. Tjejen kanske pussar sina killkompisar på kinden, utan att det betyder någonting. Killen däremot kanske inte har några tjejkompisar över huvudtaget. Han kanske aldrig ens kramar tjejer som är bekanta med honom. Han kanske aldrig tittar på tjejer på "det" viset. I det fallet är ju otrohet inte samma sak för killen som för tjejen, enligt mig. För mig handlar otrohet mer om ett förändrat beteende, en förändrad känsla hos en själv eller hos den andre. Att pojkvännen plötsligt börja umgås med massa tjejer, kramas, pussas på kinder och umgås, kanske känns som otrohet för flickvännen, även fast hon själv umgås med killkompisarna på "samma vis".

Otrohet är alltså väldigt individuellt. Jag vet inte om det finns ett Rätt och ett Fel. Om jag var tvungen att välja sida är jag självklart MOT otrohet. Det är väl nästan alla. Däremot är det inte alltid lika lätt att bestämma vad som är att "gå över gränsen" i ett förhållande. Man måste inse att man kan attraheras av andra och tycka att andra ser bra ut, även om man älskar sin partner. Man måste alltså tillsammans komma överens om vad som är otrohet för varandra.

En annan sak man kan diskutera är ju varför det än idag står i lagen att man ska vara trogen sin partner. Folk är otrogna dagligen. Inga straff ges. Varför tar man inte bort den meningen ur lagboken?


Bilden är lånad från blondinbella.se 

Söndag

Helgen är redan över. I princip. Söndagar är ju bara skit ändå. Man kan inte göra något speciellt eftersom det är skola eller jobb, tidigt, dagen efter. Söndag = slappdag. Och slappa är bara kul när man verkligen är i behov av det. Jag är inte det. Jag är rastlös.

Dagens planering:
Äta lite
Fixa mig
Gå på möte med några från Mary Kay
Hem till baby
Kanske kolla film
Plugga
Äta
Duscha
Sova

Det lät ju inte allt för roligt.


Gårdagen på Satin blev väl sådär. I början var det roligt. Sen blev det inte allt för kul, om man säger så. På slutet var det massor med folk, dock. Det var iofs kuli. Synd att man inte kunde vara kvar längre.

På fredag blir det Klaras i alla fall. Då blir det dans, vill jag lova!


Nu ska jag äta lite frukost.
(Ja, mamma och pappa - jag vet, klockan är snart 2 och jag äter frukost nu.)
Hej!



Jag & Ilona (bilder från igår, mer kommer sen)

haha, ja e kladi.


Puyws.

Skål!

Ikväll blir det Satin med tjejerna! Hoppas på mycket trevligt folk.

Igår tills idag var jag med Natta. Vi myste, kollade tv, svullade och bara hade roligt. Tack söti, för en myskväll!

Jag har magont. Jag har huvudvärk. Jag är trött. GÖR MIG TAGGAD!


Om någon som vill kontakta mig läser detta: jag har inga pengar på mobilen. Ring om det är något.
Nu ska jag fixa!
Hej!

Dagens fulaste:

(förutom min frilla)

http://www.blocket.se/vi/18194764.htm?ca=8_s



Klart som fasen att dom har lägsta priserna...

Fredag!

Lite dagens:

Känsla: Lite småtrött, lite huvudvärk, mycket festsugen

Låt: Ingen... alarmmelodin på mobilen, räknas den? suck.

Planering: Skola, hem, äta, natalie/ilona/mamma? (vet fortfarande inte)

Väder: Molnigt. Ännu mer suck.

Åh-jag-hoppas: Att jag får jobbet!

Hälsning: Hejpi!


Nu är det dags för sängen

Natalie och Phi kom och roade mig i några timmar, medan Linus tränade. Tur var väl det, annars hade jag nog dött av tristess. Vi flummade lite, kollade musikvideos, åt lite mellanmål/mat och bara pratade. Som vanligt - alltid lika trevligt.

Imorgon är det en kort dag. Kvällen kommer antagligen spenderas med antingen Ilona eller Natalie. Eller bubblaren: Mamma i hällabrottet. Vem vet?


Nu ska jag nog sussa lite. Eller nej. Just det. Sova hade varit gött, men dessvärre kommer jag... (trumvirvel) PLUGGA!

Kul för mig.
Hejgodnatti


För övrigt: JAG SAKNAR TURKIET OCH CLUB DEM!


Jag gjorde ett test:

Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

Även jag gjorde detta test, som massa andra redan gjort. Och ja, det mesta stämmer. De understrykna är yrken som jag skulle kunna tänka mig.

Gör testet du också:
http://se.41q.com/


Ledig

Jag är ledig idag. Dessvärre är det dötrist. Jag har nämligen bara ett alternativ till sysselsättning idag: Plugga. Jag har prov i Hinduism imorgon. Hur kul är det att vara ledig när man måste plugga?

Mat idag: Korvstroganoff och ris.

Låt just nu: Sister Hazel - Your winter

Känslor just nu: Trött, rastlös, lite festsugen.

Måste ladda på mobilen också. Suck, har inga pengar att göra det för. Idag är en sådan där dålig-dag. Allt är dåligt. Jag får be Linus krama och pussa på mig, så blir jag nog lite gladis.


Spontana sug
: Jag vill shoppa!

Hej!

Coldplay var OTROLIGA!

Jag vet - massamassa inlägg som handlat om Coldplay, men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH. Det var SÅ BRA! Jag var i extas! Herrejisses, alltså. Nästan så man blev lite käris.

Mina bilder är tagna med min såskamera som är sämst. Men ändå... Det var helt amazing.











JAG VILL SE MER!!!!

Jag vet att jag tjatar...MEN!

Ja, MEN! Damer och herrar! Idag är det COLDPLAY! IKVÄLL ska jag se COLDPLAY!! Är det inte helt underbart?!



Bussen mot Stockholm går 15.00. Innan dess ska jag duscha och fixa mig. Kanske slänga i mig en snabblunch också. Och spela lite COD. Ja, jag är beroende av det spelet. Ja, jag är nörd. Ja, du får hånskratta.

Hur som helst - Kvällen kommer att bli magisk. Believe me. Jag vet bara inte vad jag ska ha på mig. Får lite panik nu. Något svart och snyggt, siktar jag på.

Snart köps det gymkort med tjejerna! Friskis & Svettis, blir det. Ska bli skönt, vill jag lova!

Nu ska jag duscha! Hej!

IMORGON ÄR DET DAGS!

Coldplay! Det är allt som snurrar i mitt huvud nu. Det kommer bli otroligt! Jag ska ta bilder... med min såskamera iofs, men ändå. Åh! COLDPLAY!

På lördag blir det kanske Satin. Vet inte vilka av tjejorna som är på än, men några blir vi nog i alla fall. Trevligt, trevligt.

Och: Grattis Frida till körkortet! <3

Hejpi!

"I Ditt Ansikte"-skämt:


Do you speak english?
Nej, jag spikar hönshus.



Idag:

- Åka hem från mor
- Spela lite gitarr eller bara gosa lite med Linus
- Linus spelar match
- Kolla match / Åka till pappa
- Handla mat
- Plugga
- Se premiär av Hål i Väggen på 6an
- Duscha
- Sova



Min helg har varit skön och lugn. Mysigt att vara hemma hos mamma igen, var så längesen.

Hej!


Vad är det som händer?

Jag tror att vår jord reagerar. Det är nu vi får tillbaka för allt vi förstört.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3312874.ab


bilden lånad från aftonbladet

Få tummen ur

Jag måste kolla upp vad det är för fel på mig. Är jag laktosintolerant? Är jag glutenallergiker? Vad är jag? Något fel är det ju, och jag måste få tummen ur och kolla upp vad det är. Kan någon ringa vårdcentralen åt mig? Kan någon få mig att ta tag i det?

Min söta vän Angelique fick ju veta att hon INTE är laktosintolerant... hon är allergisk mot mjölk istället. Hoppas INTE jag fått någon sån skit. No offence, gumman, men jag tycker synd om dig. Åh, ångest! Jag vill inte ha något sånt där!

 

Nu blir det fiskpinnar och makaroner. Somnade förut och har sovit i några timmar. Är ashungrig och har massa huvudvärk. Kul.

Det som dock är mys är att Linus kommer hem snart. Åh, jag längtar. <3


Hej!

Dagens ha-på-sig-cravings

Samma här, som i förra inlägget; jag orkar inte skriva kostnad och sånt. Men Ellos.se - check it out.


Så söt klänning!


Och en lika snygg halsduk. Den vill jag ha!


Jag vet inte om jag skulle kunna ha dom, men åh så fräsiga.


Och hur mysiga är inte dom här? En B-variant av UGG, men plånbokens bästa vän i jämförelse.


Platåpumps! Jag vill ha!

Och om man känner för en klassisk kavaj i höst, är denna en riktig sötnos:

Dagens inredningscravings

Jag är för lat för priser och vidare information, men jag hänvisar till Ellos.se - där finns allt du behöver veta, såklart.


Ovanstående till köket, vore naiis.


Nu kommer lite mumslampor:







Dessa tavlor föll mig i smaken, vill jag lova. Två stycken över sängen vore fint.




Jag har fortfarande inte fått min älskade steghylla. Åh, det är ju så fint. Jag vill ha!


Och dessa kuddar är söta. Speciellt de bruna och svarta:

Idag är man ledig

Jag har ledig dag idag! ÅH! Onsdagar är bäst. Ska dock söka lite och skriva lite hemma till Projektarbetet, men ingen skola. Jag kan sitta i nattlinnet och bara vara ful och ofräsch och ÄNDÅ göra någon nytta! Sker inte ofta, vill jag lova.

Jag blir alltid lika besviken på gina tricot. Min stickade tjocktröja som jag köpte där, för någon vecka sedan, har redan tappat TVÅ knappar och det har även blivit hål vid axeln i en söm. HUR DÅLIGA ÄR DOM EGENTLIGEN? Jisses. Jag ska lämna tillbaka den. Funderar på om det kanske blir idag tillochmed. Nu när jag inte har något bestämt på schemat.

Jag taggar inför Coldplay! Åh, jag är så glad att jag ska se dom. Förstår ni hur lycklig man kommer vara? Hoppas bara att dom inte gör om sin tabbe, som på premiären, och inte spelar Fix You. Det vore en riktig besvikelse.


Nu ska jag äta frulle!
Hej!


COLDPLAY PÅ ONSDAG!

Idag är det onsdag. NÄSTA onsdag blir det COLDPLAY I GLOBEN! JAG DÖR LITE! Det kommer vara magiskt! Fantastiskt! Otroligt! Åh. Ge mig onsdag!


Dagens fråga

Varför kommer man in på aftonbladet.se om man skriver aftonhoran.se? En aning komiskt.







Fix You cover

Detta är från en vårkonsert på min lillasysters skola. En cover på Fix You. Jag fick gåshud och tårarna rann. Detta är så otroligt vackert.


Jag är trött, men håller mig vaken i väntan på Linus

Morgondagen började inte alls bra. Vaknade 07.24. Pappa skulle stå utanför för att skjutsa mig till skolan 07.40. Förstår ni paniken? Jag sprang runt som en Duracellkanin-gone bad. En tjurig, elak kanin. Elak mot Linus. Han försökte hjälpa till och erbjöd sig göra frukost. Till svar fick han ett argt nej. Lite konstigt hur stress kan påverka en. Och hur man kan bli så elak av det. Jag blir en sjukt ilsken varelse när jag är stressad. Alla i min närhet får smaka på min stresskaka. Inte bra. Jag måste bli snällare. Tur att man har världens bästa pojkvän som inte tar åt sig av mina stressutbrott.

Jag hann i alla fall göra iordning mig och dricka lite vatten innan. Vatten har blivit min frukost numera. Inte bra, det heller. Jag måste planera min tid bättre! Skärpning!

Jag saknar Linus! Jättemycket! Förstår inte riktigt varför jag känner ett sådant sug av saknad i magen. Vill bara få pussa på honom och berätta hur mycket jag älskar honom. Tur att han kommer hem om 20 minuter. Då blir det gostajm innan susstajm.

Var på bio igår. Såg All the boys love Mandy Lane. Årets i särklass sämsta film. Jisses. Den var sådär tragiskt patetiskt dålig. SE DEN ALDRIG!


Marieberg

Ska snart iväg med Ilona till Marieberg Köpcentrum. Shopping! Har dock inte allt för mycket pengar, så för min del blir det nog inte så vidare värst, men för Ilona däremot... Suck, jag vill också ha lön!

Ha en fin dag!
Hej

Britney Spears

Det är fan inte konstigt att det gick snett för Brittan. Om man har en sån morsa, skulle vem som helst kunna bli galen.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klick/article3251472.ab

Bild tagen från google.se

"Årets fulaste säng" går till...(trumvirvel)


Finns att köpa på Blocket.se
Herrejesus

Diskberg = anus

Gårdagen var trevlig. Riktigt bra faktiskt. Det blev Satin, igen. Dött i början (som alltid) och framåt midnatt droppar det in mer folk. Men vi hade roligt trots bristen på människor. Dock var musiken sämst, så dansa blev det knappt.

Jag och Linus funderar på vad vi ska äta. Vi har diskberg igen. Blir nog att köpa någon färdiggrillad kyckling eller ngt. Eller kanske wok på Ica. Suck. Jag hatar disk! Jag vill ha ett stort kök! Jag vill ha diskmaskin!

Det regnar. Is something bothering you, Moder Jord?

Nu ska jag äta. Jag är så himla hungrig.
Hej!




(Jag har färgat håret! Mörkbrunis, numera)

Jag tycker om mina spaceträd (?)

Eller, vad de nu föreställer... Jag tycker dom är söta hursomhaver! Photoshop är roligt.




Nu ska jag sova. Ska till skolan imorgon. Har inte varit där på nästan hela veckan. Ska bli skönt att träffa lite folk igen. Har varit så sjukt uttråkad är hemma. Även fast det varit lite smått mysigt att vara sjuk med Linus. Han tar så bra hand om mig. Min prins!

Sov gott!
Imorrn är det fest & utgång!
Hejpi!

Go Jane!

Fick tips om denna toppensidan med massa billigt och snyggt! Check it out!

www.gojane.com


Ny header!

Som ni antagligen ser, är min sida annorlunda. Jag har trixat och fixat lite, och jag är ganska nöjd.

Just nu sitter jag hemma. Gör INGENTING. Suck... så boring. Var hemma idag med. Mest för att bli frisk ordentligt. Jag tror att jag har lyckats med det, faktiskt! Nästan i alla fall. Nackspärren är borta i princip helt, huvudvärken med och bara lite halsont kvar. Imorgon blir det skola!

Jag valde mellan dessa:




Jag blev personligen mycket mer nöjd med den jag valde (alltså den övre).



Nu ska jag kika runt lite på olika bloggar och så, sen ska jag spela gitarr och efter det är det Idol.

Hejpi!


Första programmet av Idol...

...bestod till 96% av människor som sjöng fult och juryns namedropping av kändisar, vilket i sig var ganska småfjantigt. Jag blev så besviken på att de visade kanske 4 personer som gick vidare, och kanske 25 stycken som sög. Jag har ingen faktisk statistik, men det kändes så, och det räckte för att vara irriterande. Det jag dock vet är att INGEN hade gått vidare en HALVTIMME in i programmet. 20.30 hade inte EN ENDA gått vidare. Det skulle väl vara ett talangprogram? Eller? Visst, det är kul att se folk göra bort sig, men dom var ju inte så himla pinsamma, inte så som folk varit förut. Nu var det ju bara randomfolk som sjöng lite falskt. Jag är lite besviken. Jag hade velat se mer talangfulla personer träda fram. Kanske blir i andra städer än stockholm, dock. Det skulle inte förvåna mig.


Nu ska jag få massage av min underbara sötnos. Vi har haft världens underbaraste kväll. Skrattat och gosat hela tiden. Åh, det är så härligt!

Puss!


Och så startar Idolresan åter igen

Ska bli intressant att se hur den nya juryn är. Och det ska bli kul att se folk skämma ut sig. Och lika roligt att se talanger få en chans till karriär. Dock är det ju redan känt att det är SÄMST att vinna Idol här i Sverige. 3a ska man komma. Det är lagom. Eller 2a. Hellre 4a eller 5a, än 1a. Då är man körd. Hoppas att det blir annorlunda i år. Annars kommer ju folk vilja dra sig ur innan finalen. Vilket fiasko det skulle bli! Vore nästan lite roligt.

Folk från min skola är med i år också. Ska bli kul att se några man känner igen.


Jag och Linus är tokkära fortfarande. Jag förstår inte hur vi lyckas. Vi är äckligt lyckliga just nu. Pussas och kramas HELA tiden. Kittlas och tafsar. Myser och gosar. I like it.



Hejpi!


Nackspärr är inte mys

Jag har fått nackspärr. Inte så bra kombo med förkylning, med tanke på alla nysningar. AJ, säger jag bara.

Linus är också sjuk. Jag har smittat honom. Vi ligger som två gamlingar i varsin säng och klagar på hur ont vi har överallt. Det är synd om oss, anser vi. Vi äter därför lite godis. Då mår man bättre.

Jag råkade återställa koderna på min blogg förut. Fick trixa om lite. Fast det gjorde inget, för tack vare www.designadinblogg.se gick det snabbt. Och jag la dessutom till lite roliga saker. Ni märker säkert vad som är nytt.



 Nu ska jag fundera ut vad jag ska orka laga för mat. Just nu vill jag bara sova.
Hej!

Just nu älskar jag den här låten

Amy Macdonald - This is the life


Vad är det med mig?



Varför är jag så rädd?
Varför kan jag inte bara slappna av och leva?
Vad är det som gör att jag är såhär?




Jag har blivit dunderförkyld!

Fasen! Jag har blivit sådär äckligt megaförkyld! Jag har snorat hela dagen, hosat, nysit och haft en förjävlig huvudvärk. Jag tror att febern är på G och jag inväntar den med att ligga i sängen och tycka synd om mig själv. Jag som ville försöka hålla mig frisk så länge som möjligt. 2 veckor klarade jag, i skolan, utan att bli sjuk. Kanske något slags personligt bästa?

Jag vill ha glass! Och jag kan inte ens äta glass. Eller, laktosfri ja. Men jag vill ha Ben & Jerrys! Åh, det vore kalas. Fan då!





Tyck synd om mig! Hejdå.

RSS 2.0