When the day is long

Suck. Skolan slutar kvart i 4 och när jag kommer hem ska jag dammsuga hela lägenheten. Börjar bli lite dammigt.
Är redan jättetrött och klockan är typ 5 över 9. Och vi har ett TILL prov / läxförhör senare. Vi hade nämligen nyss ett i engelskan.

Jag längtar! 8 dagar kvar! TURKIET! Jag vet att jag tjatar, men det är helt seriöst verkligen det enda jag tänker på.
En hel vecka i solen med Linus (<3) kommer kännas som en dröm.


Kommer inte på så mycket mer att säga. Ska snart köpa lite frukost.

Jo! Just det! Terra naomi - Flesh for bones
Den är helt otroligt överdrivet bra.

Nu är jag för hungrig för det här.
Hejhej

Jag mår lite bajs och väntar på min älskling som snart slutar jobba och han ska jag för övrigt åka till Turkiet med om 11 dagar!

Ja, jag mår lite dåligt. Har ont i hela kroppen och har huvudvärk. Kollar lite på tv och fördriver tiden. Har städat köket och skulle egentligen ha tvättat. Orkade dock inte med det riktigt. Får bli imorgon.

Turkiet om 11 dagar! CRAZY! :D

Jag och mor var på banken idag. Vi tog ut pengar och så, allt till resan såklart!
Vi kollade även lite skor till mamma och fikade lite smått.
Vi kom dessutom på hur man kan lura dom där jobbiga telenor-människorna inne vid Åhléns. Antingen säger man att man redan har Telenor ELLER så låtsas man vara döv. ALLA andra sätt är provade och misslyckade, såsom: "Jag har ...(något annat abonnemang)", "Jag har ingen mobil", "Jag har bråttom" osv. Dessa fraser eller meningar är nästan dömda att misslyckas, då dom där irriterande försäljarna alltid tjatar lite extra.
Så alltså - låtsas du vara döv lyckas du komma undan OM dom inte kan teckenspråk, vilket vi antar att dom inte kan. Och om du säger att du redan har Telenor kan dom ju inte klaga eller tjata.
Det som dock KAN bli pinsamt är om det står en döv eller hörselskadad person framför som ser dina patetiska försök till att låtsas säga "Jag är döv. Jag hör dig inte" på teckenspråk, vilket du såklart inte kan. Mitt tips då är att öka farten lite och snabbt gå därifrån.
Kan du däremot teckenspråk är du ju good to go, så att säga. Då behövs ju såklart inget fejkande.

Jag saknar Linus! Han jobbar hela veckan. Jävla astider också. 14-23. AAH! :I

Han kommer ju iofs om ett tag, men jag vill ha honom här NU!


Nu ska jag äta wienerbröd och se So you think you can dance!

Tackförmig

image21
(Linus är heti!)

Lite "åh-jag-vill-ha"-saker från H&M.com

Jag kikade lite på http://www.hm.com/ och hittade massa fint till hösten som jag VILL ha!


image20

Abort

Blev klar med inlämningsuppgiften inatt. Men nu måste jag snart åka till skolan TROTS att jag egentligen är ledig. Fan fan fan! Jag glömde ju den där helvetes pärmen med allt livsviktigt i, i skolan. HUR KUL är det på en skala att besöka en skola på sin lediga dag?! VA?!
skit.

Jaja, jag blev hursomhelst klar med arbetet inatt. Var ju iofs inte så stort, så det skulle ju aldrig ha tagit flera dagar, men det känns ändå bra att bara kunna fokusera på provet som är på fredag. "Graviditet, fosterutveckling och förlossning" är ämnet. Vad är det för något jävla mastodontämne? Liksom, bara en graviditet i sig innehåller ju miljarder olika viktiga saker att veta om, och så har dom kastat in själva fosterutvecklingen OCH förlossningen!
Jag får fanimig hoppas att läshuvudet är på alerten inatt och imorgon. Då blir det nämligen råplugg, eftersom jag inte kan mer än hälten av kompendiet.

Min inlämningsuppgift är om abort och jag tänkte visa några utdrag ur min text, bara för att jag vill få era åsikter och tankar kring ämnet. Lämna gärna en kommentar där ni berättar hur ni tycker.

Del 1:
"Jag valde området "abort" därför att det är ett mycket speciellt ämne att prata om, läsa om, fundera kring osv. Ämnet berör många och vissa har väldigt starka åsikter om huruvida abort borde vara lagligt eller ej. Oavsett vart man står och vilka åsikter man har i diskussionen kring abort, är det oerhört viktigt att vara medveten om att man som kvinna alltid har rätten att själv välja om man vill behålla barnet. Det är självklart aldrig ett lätt val, om man nu väljer att göra abort, men det är alltid ett val som åtminstone jag anser att varje kvinna måste få göra själv. Jag tycker att man alltid måste få den valmöjligheten. Tyvärr är abort inte lagligt i hela världen, men jag är väldigt glad över att alla kvinnor i Sverige har den rätten och kontrollen över sina egna kroppar."

Del 2.
"Sammanfattningsvis skulle man nog kunna säga att abortdebatten kommer att fortsätta så länge det finns olika religioner, kulturer och traditioner. Vi har alla olika sett att se på abortfrågan, och trots det faktum att man kanske inte kan enas, anser jag att man måste förstå att man som enskild individ inte kan sätta sig över andra människor genom att göra aborten olaglig. Det vore, enligt mig, oetiskt att bestämma över huruvida kvinnan bredvid mig ska eller inte ska behålla sitt barn. Jag menar: Vem är jag att bestämma en sådan sak?

Man kan även diskutera det oetiska i att ta livet av sitt framtida barn, men jag anser fortfarande att det är upp till var och en. Man har rätten att tycka att det är hemskt och fel, och någonting man själv aldrig skulle kunna göra, men vi måste inse att vi inte kan göra sådana livsviktiga beslut åt människorna bredvid oss."

Lämna gärna din åsikt. Det vore intressant och även som en hjälp när jag ska presentera mitt arbete senare i skolan. För- och nackdelar är alltid bra att vara beredd på.


Just för tillfället väntar jag på Linus. Han är duktig och jobbar. Han började 05 imorse så han lär vara bra trött sen när han väl kommer hem.

På tvn är det "Montel". Det är typ någon manlig Oprah-wannabe, men det dom pratar om nu är också ett väldigt diskuterat ämne. "Att slå barn i uppfostringssyfte". Helt idiotiskt enligt mig, men det kanske jag orkar skriva mer om någon annan gång.


Nu har jag skrivit tillräckligt.

Tackförmig :)


Linus sover och jag är precis klar med min inlämningsuppgift som ska vara inne på fredag och som tur var är jag ledig imorgon.

Ja, då hinner jag plugga till provet som också är på fredag...

image19
Snart är vi här baby! <3



Kort inlägg, men jag orkar inte skriva mer.
Tackhej ^^

Turkietlängtan

Ja, jag dör snart! JAG VILL ÅKA NU! Och det är typ 21 dagar kvar tills vi åker. Hur kommer jag vara när det är 10 dagar kvar? Märk även att jag skrev "typ" för att verka lite oberörd. Det är EXAKT 21 dagar kvar. Idag får man nämligen skriva ut biljetterna. WIE!

Just nu sitter jag och gör ingenting. Linus gick hem till en kompis för att hämta sin kvarglömda plånka, och jag ska snart duscha. Ska nämligen på bio med lillasyster Linnéa om en stund. Eller snarare 13.45.

Efter bion ska jag hälsa på morbror och kusinerna, och se deras nya lägenhet. Och efter det ska jag nog bara hem och ta det lugnt med Linus. Kanske se någon film, kanske bara dega.

Nu ropar duschen.

Hej


image18

That's alright mama

Efter att ha sett Idol igår, tisdag, fick jag någon slags förtjusning i låten "That's alright mama" med Elvis. Fast den framfördes av en tjej på Idol som var helt jävla skitotroligt asgrym. Jag VILL OCKSÅ! Jag vet inte riktigt vad hon heter, men hon var superblond och hade rosa tröja. Hej, fördomarna stämde inte alls. Hursomhaver - fanimej vad bäst hon var!

Orginalet av Elvis finns på YouTube och säkert på massa andra ställen. Lyssna!

Idag har jag uppdaterat bilddagboken lite. Inte bara på dagens datum utan lite utspritt. Såg en massa gamla bilder på datorn som jag hade glömt bort, men nu är dom uppe i alla fall! Kika gärna dit om ni har lust.

Satt och spelade lite gitarr nyss. Känns lite dött med idéer om vad man ska spela bara. Har ni förslag så får ni gärna kommentera och hjälpa mig och min rastlöshet som är just nu. Jag väntar nämligen återigen på att Linus ska sluta. VEMFAN kom på sånna jävla tider liksom? Han kommer inte förrän ungefär en timme och när han väl kommer lär jag vara svintrött. DEPP!

EN ANNAN SAK! ja, bra att jag kom på det! JAG MÅSTE HA HJÄLP! Jag vill ändra design på bloggen och lägga in personlig bakgrund osv. HUR I HELVETE GÖR MAN? Det står så flummigt och krångligt och jag fattar inte. HJÄLP mig snälla snälla söta rara?

Nu ska jag dricka lite te och vara social på msn.
Tack för mig.


Signerat Aronson


Disarm you with a smile

Jag har varit urusel. Man skulle kunna tro att jag brutit fingrarna eller liknande, men jag glömmer bara bort bloggen. Jag förstår inte riktigt varför, men det blir nog bara så. Annat lockar ju mer ibland.

Just nu lyssnar jag på Terra Naomi - Not sorry. ÅH! Jag avgudar den kvinnan. Hennes röst är helt otrolig!
Hennes låt Say It's Possible är också en favorit. Och Flesh for Bones. Ja, hon har gjort många fina låtar.
Du hittar nog henne lättast på YouTube. Där finns massa bra låtar.

Idag var det lite småsegt i skolan. Stökigt och omoget, tyvärr. Slutade med att huvudvärken smög sig på, men som tur är har den jäveln dött nu.

Saknar för övrigt Linus massor. Han jobbar som en liten buse och tjänar stålar. Bra iofs, men idiottider. Idag var det 14.20 - 22.40. Wuttahell, liksom? Men om ett tag är det bara jag och Linus en hel vecka! och inte var som helst, utan i TURKIET! :D Den 6:e oktober åker vi. ÅÅH! Jag längtar sönder. Det kommer bli helt overkligt mysigt.

Nu ska jag äta muffins och se idol!
Solong.

Signerat Aronson.


RSS 2.0