2007.04.30 - Valborg


Valborg återigen, konstigt vore väl annars. Jag sitter mätt och glad hos älskling, Linus. Funderar lite över kvällen: Brasa? Fest? Bara umgås? Kanske bara hemmamys? Ja, vi får helt enkelt se framåt aftonen.

Just nu längtar jag mest efter sommaren. Jobbet på Scandic är lite sisådär med. Lite osäkert hur mycket jag får jobba, men det är okej. Jag får leva på Linus i sommar har han lovat ^^ Eller så får jag slå vad med folk... det brukar alltid ge utdelning, då jag oftast gör det folk slår vad om att jag inte ska göra. Annars har vi ju alltid snälla föräldrar som brukar låna tills sommaren är över. Tillbakabetalningen är dock inte lika rolig.

ÖSK vann med 2-0 över Trelleborg! Alltid trevligt att de klättrar på listan. Tror att de blir 6a nu. Ganska bra comeback faktiskt.
Nej, jag är inte speciellt insatt i fotboll så jag ska inte försöka ge någon hobbyamatörteori om de olika lagen, spelarna eller matcherna. Jag ville bara informera er om vår vinst. Varsågod.

Lägger in en bild, vilken budskapet borde vara uppenbart - men för er som har nedsatt syn eller dylikt:
Är DETTA något att eftersträva? Är DETTA en bra förebild för tonårstjejer världen över? Är DETTA snyggt?

image11

Detta är Nicole Richie, för övrigt.


Här är istället en otroligt jätteskitsnygg kvinna med BETYDLIGT sundare kropp.

image12

Kate Winslet, everybody. Hon är så vacker.

Fan vad alla skriver om att man ska tycka om sig själv, vara den man är och vara stolt över hur man ser ut. INGEN kommer att göra detta för att någon skriver att man ska det. Man måste få insikt i sig själv och finna trygghet i vem man är innan man kan börja tycka om sig själv. Bara för att någon säger: "Nej, du ser inte tjock ut! Du är jättesnygg!" betyder inte det att man kommer känna sig jättesnygg och för alltid tycka att ens kropp duger. Det handlar mer om att börja bearbeta sig själv som person, alltså att "finna sig själv" (hej kliché), men det är faktiskt sant. Vet man vem man är, blir man trygg i sig själv och kan utstråla självsäkerhet. När man kommer över hela "undrar-om-någon-tycker-att-jag-ser-snygg-ut"-tänkandet och istället skiter i vad andra tycker, kan man först börja gilla sig själv och vara nöjd med den man är. Inte innan.
Fast det kanske bara är jag som har denna åsikt om frågan. Var god kommentera och förklara om du har någon annan syn på saken. Jag är intresserad av att höra alla olika synpunkter.

Nog med predikandet.


Tack för mig

Signerat Aronson

2007.04.28 - ESC & Finland med finalplats

Ja, det är nästan lite komiskt. Finland har i ALLA år, tills förra, kommit bland de sista i ESC. Förra året tog Lordi hem storvinsten och hela Finland var i extas. Kan det vara så att det är dags igen?
Om man lyssnar på deras bidrag till årets ESC kan man lätt konstatera att låten skulle kunna ta hem ytterligare en vinst åt varprickslandet. Deras låt är OTROLIGT bra. Kanske för lite schlager och för mycket rock enligt vissa, men Lordi är väl rock om något - och dom vann ju. 

Finlands bidrag är "Leave me alone" - Hanna Pakarinen. Helt ärligt nu - Finland måste vara bäst i världen på rock. Eller åtminstone delad etta med något annat land. Dom gör verkligen rocklåter som är underbara!
Jag kommer i alla fall vara en av alla som röstar på Finland i ESC i maj.
Visst, de vann förra året och det vore jättetrist om de vann i år igen, det kan jag också hålla med om, men om man bara ser till låtar kan jag verkligen se denna som vinnare detta år också. Hade det varit till exempel Danmark som hade detta bidrag hade jag utan tvekat röstat fram dom som vinnare. Det är heller inte rättvist att man struntar i att rösta på en värdig låt bara för att landet vunnit året innan. Dessvärre tror jag inte att resten av Europa håller med. Finland kommer absolut bland topp 5 men jag tror att alla ser den föregående vinsten före bidraget i sig, därför vill ingen att Finland ska vinna i år igen.

Jag, å andra sidan, skulle utan tvekan jubla om Hanna Pakarinen tog hem vinsten igen... låten förtjänar inget annat än en första plats. But that's just me.


Signerat Aronson
 

2007.04.26 - Kebab och mys


Sitter och väntar på att Linus ska komma hem med kebaben och hans pizza. Jag hade ingen lust att följa med eftersom jag bara har morgonrock på mig. Snälla älskling gick i väg själv istället, men han kommer nog snart.


Dagens kluriga:
image8
Hur många trianglar? 



Ville bara försöka vara snäll och underhålla er som inte har någonting att göra en vacker kväll som denna.
Så, have fun med trianglarna. :D


Tack för god match

Signerat Aronson 

2007.04.26 - Missad sovmorgon ½!"#!/¤%#¤!

Jag vill skjuta mig. Jag missade sovmorgonen som skulle vara till klockan 10 idag. Jävla skit.
Jag hade ingen aning om att vi skulle få sovmorgonen just idag, men tydligen bestämdes detta i tisdags när jag var hemma. Gruppen som hade varit på Nerikes Allehanda på besök skulle få ledigt under dagens svenska lektion, och jag var en av dom som skulle få njuta av sängen i några timmar extra. Men ICKE! SKIT! Nu måste jag gå på lektionen helt i onödan.
Det är nära till tårar just nu, för övrigt.



Jag saknar dig



Imorgon ska jag och Linus till mor igen. Hon ska på personalfest och ha roligt. Vi ska väl mest mysa, hoppa
studsmatta och kanske grilla lite. Svulla snask och gött iaf.
Skönt med långhelg också :D Har dock inga planer inför valborg, vilket är lite synd. Måste hitta något snart.


Blev bara kort idag.
Ska till lektionen nu.


Signerat Aronson

2007.04.25 - Nära-döden-upplevelse...ish


Jag är i Hällabrottet nu. Hos min älskade mor. Vi tog en sväng på stan förut. Jag köpte snygga underkläder och åt tacos. Mamma köpte brillor till sommarn. Jag påverkade henne och fick henne tillslut att inte köpa de mer sportiga, utan istället de snygga med bruna plastbågar. Svajnfina.

På vägen hem åker vi helt lugnt. Pratar om allt mellan himmel och jord. Till höger ser vi en grå katt gå över gärdet.
"Stackars den när den ska över vägen sen" sa mamma och vi körde vidare.
Vi pratar om vår katt Skrållan. Hon hade tydligen fått en fästing. Mamma visar med näven hur en fästingborttagare ser ut. Jag tittar inte på handen. Jag tittar på vägen framför mig. Där, kanske 50 meter ifrån, står ett rådjur. Vid vägkanten alltså. Jag ger ifrån mig ett ljud som var ungefär som en inåtandad suckning. Eller som att man andas in snabbt, så det låter. Mamma trodde att min reaktion var till hennes hand. Hon tänkte: "Men det var väl inte så farligt med en fästingborttagare?" Hon tittar sedan upp och ser rådjuret, som nu är på väg över vägen. Mamma tvärnitar och väjar (väldigt proffsigt, måste tilläggas) och rådjuret hann springa förbi.
Mamma förklarade att man egentligen inte ska väja för rådjur. Att det ger mer skada för trafiken om man gör det. Men mamma kunde bara inte köra över den, vilket jag är otroligt glad för. Jag hade fått så dåligt samvete.


(Rådjuret på bilden har ingenting med historien för övrigt att göra)


Efteråt skrattade vi mest över att min reaktion var så fjuttig. Jag menar, hade jag sett en tvestjärt hade jag skrikit och gråtit, men när jag ser ett rådjur som vi nästan kör över, gapade jag bara.
Vi skrattade även åt att mamma inte sett rådjuret utan tittade istället på sin hand när hon körde. Iofs var detta bara i några sekunder. Ni får inte tro att mamma är oduglig förare, hon klarade situationen jättebra. Creds till mödra.

Hur som haver... Detta var lite utav en nära-döden-upplevelse. Fast bara nästan.

Jag saknar Linus, för att prata om annat. Han tränar och jag är i Hällabrottet.

Du gör mig så lycklig, älskling.


Nu ska jag lägga lillsyster och sedan åka med mor till Ica Maxi.

Tack för visat intresse

Signerat Aronson

2007.04.24 - Glassvullning med älskling

Älskling: Linus




Har köpt glass och kolasås till vår svullning för kvällen. Ska snart iväg för att handla lite grädde och förhoppningsvis jordgubbar. Jag love it.

Diskuterade könsroller och jämställdhet förut. Tog även med lite rasism och olikheter mellan kulturer. Jag älskar att jag har en pojkvän som står ut med mitt vilda prat. Jag tänker underhålla er med mina åsikter om föregående en annan gång. I promise, be patient.

Kort inlägg bara. Kände för att läska er med min underbara kväll.
Läska är för övrigt ett ord man använde like crazy när man var liten fjutt. "Sluta läääääskaaa mig!" sa jag några biljarder gånger till min bror när han alltid hade mer godis än mig kvar. Bara för att jag var så glupsk.

Hur som haver,
Tack för läsning.

Signerat Aronson


2007.04.24 - Hemma hos Linus


Det blev en hemmadag idag. Jag hade migrän under gårdagen och kände mig rutten imorse. Fick bli att stanna hemma och eftersom jag sov hos Linus blev "hemma" här.
Tydligen ringde jag aldrig och bad mamma sjukanmäla mig imorse. Jag var helt säker på att så var fallet, men icke. Jag hade bara drömt att jag ringt henne och sagt åt henne att ringa skolan. Jag var även säker på att jag smsade imorse och försäkrade mig om att hon sjukanmälde mig. Nej, nej..inte alls. Helt sjukt egentligen. Jag hade ju sovit vidare i tron om att min frånvaro blivit giltig. Mamma får nog ringa i efterhand och sjukanmäla mig istället. Lite läskigt egentligen hur drömmar kan vara så verkliga.

Nu sitter Linus och jag och försöker fixa The Sims 2. Ja, jag erkänner: Jag älskar att spela The Sims. Fast, jag tröttnar alltid efter att jag inrett. Det är egentligen den delen jag älskar; själva husbyggandet och inredandet. Spelandet i sig är inte lika roligt. Jag blir alltid irriterad på att deras prat är: Blaga kohusi kahki ooha, istället för RIKIGT prat. Det hade varit så mycket roligare om man förstått vad de sa.
Men men. Spela lite ska vi i alla fall.

Och om man faktiskt erkänner. Hur många av oss blir inte liiite irriterade på att de gosar under täcket? Det hade ju varit lite roligare om man fått se lite. Jo, erkänn? Det hade varit kul... och säkert bättre än porr med för den delen.


Nu tackar jag för mig.
Ska vara social med Linus...i spelet.
Hejhej

2007.04.24 - Ljuslyktor från Entré

Här är ljuslyktorna jag köpte häromdagen.
Är dom inte underbara? : )

image1

2007.04.19 - I vänta på något gott...


Blir bara ett kort inlägg denna gång.
Jag sitter och väntar på Linus, som för övrigt är på träning, och försöker vara social på msn samtidigt som jag uppdaterar här. Jag tror att jag lyckas relativt bra.

Var på stan för en liten stund sedan. Det var tjejkväll med dragshow och limosiner och rabatter och mycket tjejer. Införskaffade mig en tunika/klänning från H&M för 149 kr. Underbart fin, anser jag.
Köpte även två ljuslyktor ifrån Entré som tyvärr kostade nästan lika mycket som klänningen. Men ååååh jag älskar dom. Passar perfekt i rummet också.
Jag tänkte lägga in någon bild på det inhandlade lite senare när min kamera får mat i form av batterier så den orkar med. Den verkar vara mest död just nu.

Jag måste tipsa om Smashing Pumpkins. Ett otroligt band som jag avgudar. Låtarna Today, Disarm och Ava Adore är underbara. Lyssna på dom!


Tack för mig

2007.04.06 - Rastlöshet, saknad & nötter


Jag försökte sammanfatta min fredag med rubriken. Jag tror att ni förstår att den inte är speciellt full med underhållning och skratt. Min Linus är på LAN med killkompisarna och jag har inget speciellt för mig då mina tjejkompisar drog för längesen. Vi hann iofs köpa nötter. Det är ju alltid lite positivt.

Och nötter liksom - Varför köper vi svenskar inte mer nötter? Det är ju bara runt juletider vi inhandlar några ton, men då är det inte vanliga nötter utan det är sånna som man BARA har vid jul. Varför köper man inte nötter när det INTE är jul? Och varför köper inte svenskar ex. fågelfrön och andra "mindre" nötter? Dom är ju underbara.
Hos min vän Natalie, som är syrian, finns det alltid massvis med nötter som de bjuder på när gäster kommer. Nötter och frukt. Det finns alltid framdukat eller redo att ta fram. Det är ju så gästvänligt på något vis. Vad har vi, liksom? Bullar? Kakor? Vad är egentligen det "svenska" att bjuda på? Vad är det "svenska" att alltid ha hemma? Och vad köper vi som mest att ha som tilltugg? Inte är det nötter iallafall och det är jag ledsen över. Nötter är inte bara nyttigt, det är gott OCH mättande också. Underbart helt enkelt.

På tal om nötter så känner jag saknad av Linus. Det är egentligen lite småfjantigt med tanke på att vi har träffats nästan varje dag i 2 månaders tid, men det känns så tomt utan honom. Och jag har tänkt på det där massor... hur man kände det när man inte var ihop med någon. När man då var själv på rummet eller hemma så var man bara själv, liksom. Men nu när man är själv, är man ensam. Det känns alltså som att det fattas någon när man är ensam. Jag vet inte om det låter logiskt, men det känns hursomhaver så.
Så nu sitter jag alltså ENSAM på mitt rum och väntar på någon form av underhållning eller att min rastlöshet övergår till någonting mer sysslerikt. (det kändes inte som ett riktigt ord, men det lät bra)

The Subways - jag måste få tipsa om dom. Dom är helt otroliga! Deras album Young for eternity är så jävla bra. Inte en enda låt som inte är värd att lyssna på eller är bra. Det är väldigt sällsynt med album som BARA innehåller guldlåtar. Lyssna och njut av örongodiset!

Jag tänkte för övrigt tipsa om ett band / artist varje gång jag bloggar. Allt för att ni ska få så bra musiksmak som möjligt : )


Nu ska jag äta nötter och se någon film. Kanske The Holiday. Har hört att den ska vara bra.


Sov gott sen : )

2007.04.04-Första inlägget


Ny blogg. Nya ord och nya minnen ska bli nedskrivna och blottade, tankar och känslor öppnade och förevigade i Internets magiska, ibland skrämmande, värld. Jag kände nämligen att det var dags för att börja blogga (vilket många andra verkar dela åsikt om)... igen - för min del. Ja, jag erkänner. Jag hade en blogg för längesen, men jag kände nu att det var tid för lite nytt och fräscht, och även skönt att få lämna saker och ting bakom mig.

Jag heter Isabelle Aronson och bor i Örebro. Och ni som är lite extra clever visste redan mitt namn eftersom mitt alias är en ganska självklar ledtråd till detta. Jag spelar gitarr på min fritid (autodidakt och stolt över det), men förutom det umgås jag så fort jag får tid (och även när jag egentligen inte har det) med min älskling Linus Andersson. 2 månader igår, vilket är värt att nämna.

Jag har alltid tyckt om att skriva och har även en hemsida på www.poeter.se där jag heter "epelkawka". Jag älskar poesin i alla dess former. Personligen tycker jag att man borde få lära sig mer om det i skolan. I poesins värld får man uttrycka sig och förmedla och förklara känslor, åsikter och tankar. Detta gör oss mycket mer öppna och betydligt mer i kontakt med våra känslor. Viktigt, viktigt!
Min goda vän Ilona (bruwnett.webblogg.se) sa häromdagen: "Vad är det där för EMOsida?" och rynkade näsan lite. Vissa tycker kanske att poeter.se inte passar dom och det är ju såklart inte en sida för alla, men jag tycker åtminstone att det är värt att prova att skriva poesi. Det är inte alltid rim och vackra, svåra ord inlindade på något tjusigt sätt i meningar. Det kan vara enstaka, "vardagliga" ord också. Poesi är mer än vad man tror. Nu återstår bara att få Ilona att bli en "poet" : )

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag ska försöka uppdatera bloggen minst en gång i veckan, men känner jag mig själv rätt kommer det endast hålla till en början för att sedan avta med tiden. Men jag ska, som sagt, försöka.

Tack för att du läste hittills. Hoppas att du besöker bloggen igen

RSS 2.0