En kväll i ensamhetens tecken

Ikväll blir det majskolvskokande, tvtittande och under-täcket-liggande. Jag är ensam hemma. Jag saknar Linus.

Jag var hos far förut med Natalie och Phi. Natta klippte pappas hår medan vi andra satt och fikade lite. Mycket trevligt. Jag pratade även med pappa om att jag måste börja övningsköra igen. Det börjar bli pinsamt hur lite man kört. Jag gick den där kursen när jag var 16. Jag har kört i en bil kanske 4-5 gånger sedan dess. Frekventa övningskörningstillfällen verkar inte riktigt vara min grej. Jag skyller dock på att jag inte bor hemma, och därför inte träffar mina päron lika ofta. Funkar ursäkten? Jovars.

Imorgon blir det skola, som vanligt, men efter det ska jag, med personerna i min kurs Människor i Behov av Stöd, gå på Mr Tourette & Jag. En föreläsning av Pelle Sandstrak. Detta är taget från http://www.pellesandstrak.com/, vilket är hans hemsida, och är en kort beskrivning av "Mr Tourette & Jag":

"År av magiska ritual, tics, tvång och dubbelliv gavs ett namn och en ny möjlighet. Här berättar och gestaltar Pelle Sandstrak - med absurd humor och gravt allvar - om Normalitet, Onormalitet, Beteende, icke Beteende, om de märkliga åren fram tills han fick veta vad Det Märkliga var, och blev så frisk som jag vil bli."

Jag längtar så ENORMT mycket! Ska bli så himla intressant och kul. Det är sådana människor man beundrar.



Pelle Sandstrak. Bilden tagen från google.


Nu ska jag koka dom där underbara kolvisarna. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0