Gott nytt år!

Om några timmar är det 2009. Jag förstår fortfrande inte hur sjukt snabbt tiden egentligen går. Jag kommer ihåg när vi firade millenium - 2000! Det var så stort och folk världen över trodde att det jorden skulle gå under vid midnatt. Ingenting hände, såklart. Nu är det 9 år senare. Jag vill pausa tiden eller leva i slowmotion ett tag. Så jag hinner med. Eller, efter studenten kan vi pausa. Sista skoltiden får gärna gå fort, även om alla tjatar om att man ska njuta av den tiden. Jag förstår vad dom menar, men jag är så trött på skolan just nu. Jag ska kämpa sista tiden, få bra betyg i resten av kurserna som är kvar, och gå ut med toppbetyg - som jag faktiskt förtjänat. Jag är stolt över mig själv och min skoltid. Det är skönt att kunna känna så, och inte skämmas för det. Alla som precis klarar sig i vissa kurser, får skrika ut det så att alla hör. Då borde jag, som får toppbetyg, få göra likadant! Så, när jag tar studenten, kommer jag glatt berätta för alla vilka underbara betyg jag fått, trots min frånvaro (ca.30%/termin) pga. främst migrän, och nu på slutet var det lite annat som förstörde. Man ska vara stolt över vad man åstadkommit och skita i jantelagen och all sådan skit. Speciellt när man skriver det i en blogg. Jag menar - vill ingen veta eller om någon stör sig på det, behöver de inte läsa. Ganska enkelt. Och ganska bra, för då får jag vara stolt och stå för vem jag är, och de som bryr sig om mig, vet jag är glada för min skull. Win-win, ey?


Tänkte ut och fota lite snart. Till Rasmus: Tack! Och kul att du kikar in! Jag fotar med en Nikon D60 + 18-55/3,5-5,6. Ska köpa fler objektiv och sådant sen, men det är en bra början :)


Nyår ikväll, ja. Hemmakväll med familjemys blir det, för min del. Känns bra. Orkade inte med fest, även om Ilona bl.a. varit på och tjatat. Gulligt, men som vanligt är jag ganska svårövertalad.

Hoppas ni får ett bra nyårsfirande!
Hej!

(Såklart lägger jag in massa bra bilder från ikväll, imorgon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0