Julafton över... Nyår nästa

Julafton blev helt otrolig! SNÖN kom! Jag började nästan gråta. Helt underbart! Ingen jul utan snö, för min del. Och julklapparna framkallade ett och annat gråtanfall, för min del. Från mamma och linus fick jag pengar att köpa en kamera för. En NIKON D60!!! Jag är i himlen! JAG ÄLSKAR DEN! Ska ladda upp en massa sen. Och så fick jag en massa annat fint, bl.a. presentkort, böcker, sjalar, parfym, mer pengar, smycken osv. Det jag däremot blev superchockad över, var att jag och bror (när man trodde att julklappsbytet var slut) fick varsin biljett till Coldplay i sommar. Vi ska gå med mamma och morbror. Det kommer bli helt galet bra!

Det bästa av allt var såklart inte presenterna (även om en liten dröm gick i uppfyllelse med kameran) utan det var självklart att få vara bland alla man älskar. Mormor saknades väldans mycket, dock. Men bara hela grejen att alla samlas och äter god mat och myser, är så underbar. Jag älskar verkligen julafton. Jag skulle klara mig alldeles utmärkt utan paketen, men inte utan familjen och utan stämningen och myset. Och knappt utan snön... faktiskt.

Jag har fotat mer än 800 bilder redan. Jag fotar hela hela tiden. Nu förstår jag verkligen hur mycket jag älskar att fota. Har alltid haft det som en hobby och ett intresse, men min dåliga kamera har alltid "hållit mig tillbaka". Det är först nu jag får göra något av mitt starka intresse för fotografering. Jag vill gå kurser, köpa objektiv och stativ och lära mig allt allt allt!

Imorgon ska vi städa hela lägenheten. Jobbigt, men ändå skönt. Vill få det gjort. Har inte varit där sedan vi flyttade. Det är ju några veckor sedan. Kommer nog kännas knäppt att komma dit igen. Vi har ju på något vis sagt hejdå, redan.

På nyårsafton ska nog jag vara hemma. Bella i Hälla, för hela slanten. En ekonomisk och mysig nyårsafton, blir det. Även om det hade varit kul med fest, känns det bäst och skönast att vara hemma och fira med familjen.

Nu ska jag dricka chai te. Fick det i present! GÖTT.
Hej!

Kommentarer
Postat av: Frida

åå vad klara å fina bilder du fått:)...va bra du är!

jättefina bilder ju:D..ha det så gott så höres vi<3

2008-12-30 @ 01:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0