Mina sms

Jag har tråkigt och tänkte därför gå igenom lite av de senaste smsen jag fått. Varför detta skulle göra min tillvaro roligare för stunden, vet jag inte, men det är värt ett försök.

Sms 1.
Folktandvården:
"Hej Isabelle Aronsson" (Jag vet - två s. Jag hate it) "Vi påminner dig om din tid hos oss den 14/10"... osv.
Jag ska alltså till tandis. Och rycka en tandis. Som sedan ska ersättas med en titanskruvis med porslintandis. Inte kul.

Sms 2.
Älskling:
"Ligger nästan naken. Väntar på din fina kropp"
Här är ett klassiskt sms från min pruttisbaby. Sött, men när man läser lite närmare ploppar frågorna upp. "NÄSTAN naken". Vadå, nästan? Bygger han upp en spänning eller ville han inte ljuga? När jag frågade honom efter att även jag gått och lagt mig bredvid, svarade han att det var för att jag inte skulle bli besviken när jag upptäckte att kallingarna var på. Han är omtänksam, han.

Sms 3.
Göran (låtsaspappa):
"Ok"
Här är ett klassiskt Göran-sms. Kort och koncist. Inget fuzz. Göran skriver alltid så. Ingen punkt, inget komma, inget frågetecken. Det är onödigt liksom. Vilket gör det hela så mycket roligare då man läser smsen.

Sms 4.
Älskling:
"Hur tar vi oss till Kumls". Stavfel är alltid roliga. En annan variant är ju när man fått sms som följer: "Räknar dig". Vilket man ska tolka som "Saknar dig". T9 är buspokkee.

Sms 5.
Mor:
"Grey's Anatomy börjar nu. Puss". Mamma vet hur jag vill ha det! Påminnelser om mina gottasee's.

Sms 6.
Göran:
"På väg"
Kommentarer överflödiga.


Sms 7.
Linnea:
"Hahah det är tristan och isolde idag, äre inte i den som okänd är med? HAHA <3"
Interna skämt via sms är alltid guld.

Sms 8.
Mor:
"VA?!!! Hur i he**ete är det möjligt?!" 
Mammas reaktion när jag fick mina underbara poäng på facebookspeliset.
 
Sms 9.
Göran:
"Okl"
Detta skulle vara "okej", men jag tror inte att han hade engagemanget att ändra.


Så. Nu fick alla en liten inblick i några sms från de senaste dagarna. Jag valde bort det göttigaste såklart. Men det gör alla.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tesso

haha va roligt :D

2009-10-14 @ 16:00:35
Postat av: naaaattkatten_90girl.osv.se

hahahaha när kommer vi sluta va så sjukt roliga? :D

2010-01-19 @ 17:08:54
Postat av: Nattkattlovern!

hahaha :D It will never end! <3

2010-01-19 @ 20:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0