Studentklänning

Jag får spunk. Jag hittar inga snygga klänningar. Jag kanske är tidigt ute? Eller sent ute? Alla köper ju nu, men jag hittar INGA snygga. Och när jag väl hittar någon som är okej, ja då är boobisarna helt åt helvete för mycket. Push-up gånger miljarder. Typ. I alla fall känns det så. Det är nu man önskar att man hade lite mindre. Man kanske får önska att det kan funka lite som i en serie. Att man kan pysa ut lite luft i varje, och VIPS så är dom bra! Det vore något. Nu låter det som att jag har Ö i bh-storlek. Det har jag inte. Men ibland är dom lite ivägen bara. Ibland är dom alldeles förträffligt passande.

Jag kollar jobb. För fullt. Överallt. Och ingenstans. Ska söka ICA här i Kumla. Kanske att man har en chans där. Jag får lägga på charmen. Är det någon som söker en städerska annars? Jag kan glida hem till någon och piffa lite, för en billig slant. Sej ba te! Så är det kirrat! Jag är inte så vidare värst på att städa, men jag kan ha på mig fina hembiträdeskläder! Som kompensation, liksom.


Nu ska jag glo lite. På inget speciellt. Kanske mer jobb.
Hej!

Kommentarer
Postat av: CJ

Ja, så fort man hör ordet hembiträde eller barnflicka tänker i alla fall jag på gamla tider och sådana där kläder som hembiträdesflickan eller barnflickan då skulle ha på sig. Känner folk som varit hembiträde och barnflicka förr i Sverige då de var unga, och det var sådan där svart-vit hembiträdesklänning, i vissa fall dock i stället vit blus och svart kjol.

2009-10-09 @ 16:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0