Skoldag

Skolan började igen idag. Nu är det allra sista terminen någonsin. Helt sjukt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - man hinner inte med. Allt går så fort!

Hade två viktiga möten idag. Ett med min och Fridas handledare angående projektarbetet. Vi gick igenom vad vi gjort so far och lite om hur vi ska fortsätta. Efter det, var det möte med kuratorn och mentorn. Vi gick igenom hur jag ska hantera min stress nu under våren. Ska bland annat börja gå i terapi pga min stress och hur den påverkat mig. Känns skönt att kunna prata om det. Inte behöva skämmas. Jag har helt enkelt inte mått så bra av att stressa, vilket visar sig tydligt nu. Har varit/är påväg att gå in i en utmattningsdepression. Första gången jag skriver det såhär öppet. Känns faktiskt helt okej. Det blir allt vanligare nu för tiden. (Och för att hålla sig ytterst aktuell i bloggvärlden - se bara på Blondinbella?) Stress blir mer och mer vardag för tonåringar och för vissa är det mer, för andra mindre. För mig har det varit extremt mycket. Hur som helst - det är alltså därför jag ska börja gå i terapi och försöka bli av med stressen, så gott som det går. Helt kommer jag aldrig lyckas med, men det vi satsar på är att få ner det till en "vanlig, alldaglig" nivå.

Nu blev det personligt värre. Men att kunna prata om det, är en del av bearbetningen. Det har jag verkligen förstått innebörden av nu när jag gått hos kuratorn och pratat några gånger. Känns så himla skönt att bara få prata av sig lite. Det är verkligen något att rekommendera.


Efter skolan åkte jag upp på stan och mötte Natalie. Vi gick och åt lite och sen tog vi en runda på stan. Handlade lite nya pennor och block till skolan. Sista gången på ett bra tag. Kanske till och med på några år. Många år! Studenten! ÅH!


Vi tog även en kopp Chai Latte innan vi åkte åt varsitt håll. Gott, vill jag lova. Hade dock behövt kaffe mer. Satt nästan och sov ett tag där.


Sedan var det tåg hem, och här hemma har jag snorat och hostat och mått piss. Har blivit förkyld. Har varit det sedan igår, men det var först på eftermiddagen som det bröt ut. SUCK. Hemmadag imorgon. Inte kul.

Ska sova snart. Är skittrött. Vill inte sova ensam nere i rummet dock. Kanske lägger mig bredvid lillasyster här uppe. Då är sängen redan varm också! Härligt. Och hon är så liten så det är bara att knuffa ner om det blir trångt...Maha!

Saknar Linus!
Hej!


Kommentarer
Postat av: lilla cp

Sista terminen? Vad är det för skitsnack. Du ska läsa vidare.

2009-01-08 @ 19:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0