Helg snart!

Skön dag i skolan idag. Idrott + Människor i behov av stöd. Två lektioner som gick väldans snabbt. Efter skolan mötte jag Natta och vi gick och köpte gymkort. Sedan joinade Linus oss och i vänta på att mamsen skulle komma, gick vi in till Myrorna och kikade lite. Jag köpte mig ett halsband. 15:- kostade det. Och på en skylt står det "10% studentrabatt". Efter lite velande (jag menar - är man verkligen så snål?) bestämde jag mig i alla fall för att ta fram CSNkortet och få den underbara rabatten på hela 1,50:-. Kändes lite sådär, kan jag väl medge. Fast det var ju lite kul ändå. Kassörskan tittade lite småsurt på mig. Natta asgarvade och jag hade svårt att hålla mig också. Tänk att det alltid ska vara surkärringar på sådana ställen? Jag ska fasiken öppna en egen second hand-butik och vara hur trevlig som helst. Hela tiden.

Just nu är jag hemma. Linus är här också. Stackarn är jättesjuk. Var nog jag som smittade honom. Vi kollar lite på tv och dricker te. Jag fixade ett specialdundermegabra-te till baby. Krossade Vickstabletter i och honung. Ingen mjölk - det slemmar igen. Det brukar kännas friskt och skönt med en sådan kopp på kvällen. Tycker jag, hursomhaver.

Imorgon ska jag till Ilona. Det ska bli jättemysigt. Vi ska kolla film, prata massa strunt och bara umgås. Härligt, härligt! Var längesen, och det har varit saknat. Ilona (för dom som inte vet) är en väldigt nära vän sedan ungefär 9 år tillbaka. Alltid varit en av mina absolut bästa vänner.


Nu ska jag plugga lite... Nej, det kommer jag inte hålla. Jag har för mycket huvudvärk för det. Hade Linus inte varit sjuk hade jag velat ta en kvällspromenad. Lite frisk luft vore skönt. Hur som helst - istället för plugga, kommer jag nog duscha, mysa med Linus och sedan sova.
Hej!


Baby, du är det vackraste som finns. Snart 2 år för oss, pruttis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0