Melodifestivalen

Nu är det lördagnatt och helgen är alltså slut snart igen. Varför går det så fort? (hur ofta har jag skrivit den meningen de senaste månaderna egentligen? kanske börjar bli tjatigt) hursomhelst...

Igår var det utgång. Hel okej. Inte jättekul, inte jättetråkigt, men hade kunnat vara massa bättre. Tycker inte om Klaras, eftersom det är packat med fjortisar där. Tyckte inte om Satin igår heller, eftersom det var opackat med människor där, i allmänhet... i princip helt tomt! Jag och Ilona hade trevligt i alla fall, och när vi kom hem tappade vi upp ett fotbad och sedan somnade vi. Jag somnade på 2 röda. Var så sjukt trött.

Idag åkte jag till Marieberg och gick där en sväng med bror. Vi väntade på att Cissi skulle sluta, och passade därför på att shoppa lite. Jag köpte underkläder på rean och köpte även en lite försenad 2årsdagspresent till Linus. Efter det åkte vi hem och fixade lite mat. Bakad potatis med räkröra.

Sedan blev det självklart Melodifestivalen. Jag ÄLSKAR Caroline af Ugglas! Hon är så egen och har en helt underbart härlig och annorlunda röst. Ska fixa hennes skiva "Joplin på svenska", tänkte jag. Jag vet att många inte alls gillar henne, men jag tycker hon är helskön. Däremot tycker jag att Melodifestivalen är HELT fel forum för henne. Hennes låt skulle nog inte funka i ESC.

Överlag tycker jag inte att låtarna som var med, var sådär jättebra. Dock tyckte jag att låt nummer 1 skulle ha gått vidare. Den där "Tick tock". Tydligen höll inte svenska folket med. Blev lite chockad faktiskt.

Schlager är iofs inte riktigt min grej, men man kollar ju alltid ändå på Melodifestivalen. Hela familjen samlas alltid, och så sitter vi och klagar på alla bidrag. Ah, härligt det där. Typiskt svenskar. Klagar på alla, men skulle aldrig våga själva. Ja, det lite fascinerande.

Nu ligger Linus och sover bredvid mig. Jag kollar på Judys Domstol på 4+. Hon är ju helt galen, ibland. Underhållande. Linus ska upp vid 6 imorrn. Han ska spela cup. Dom gick vidare från idag, så stackarn får ingen sovmorgon imorgon heller. Vi kanske ska åka dit och titta lite. Vore kul.

Ska nog försöka sova lite nu.
Hej!

Kommentarer
Postat av: Ilona

Ugglan kan dö

2009-02-08 @ 15:55:27
URL: http://ilonalindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0