Dålig förlorare

Mjo, man skulle väl kunna kalla mig det. Exempel:

Linus och jag sitter och äter på restaurang (hostpizzeriahost) och det spöregnar ute. Vi konstaterar att det kan bli lite kämpigt att ta sig hemåt just då.

Kl:17.03
Linus: Jag slår vad om att det slutar regna om 10 minuter.
Jag (som såklart ska göra allt till en tävling): Jag tror att det slutar regna om 6 minuter!
(Tar även upp mobilen för att veta exakt klockslag)
Linus (Som är lika tävlingskåt han): Men slutar det efter 13 över så har jag vunnit.
Jag: Nej, det blir orättvist. Då har jag ju mycket mindre chans att vinna.
Linus: Men det är så det brukar vara ju?
Jag: Ja, men inte nu.
Linus: Men vadå, om det skulle sluta regna nu då - vinner du då, även om det inte blivit 9 över än?
Jag: Nej, då vinner ingen. Vi gör såhär: Om klockan är 9 eller 10 över när det slutar regna vinner jag. Är den 12 eller 13 vinner du, och är den 11 över vinner båda.

Klockan blir 17.09, 17.10 och jag har insett att en vinst är ur bilden. Nu är det en oavgjord match som gäller.

Regnet avtar. Och helt plötsligt upphör det helt. Jag kastar mig efter mobilen. Tittar på klockan. 17.11!


Jag: Titta, Linus! 11 över!
(Vänder mobilen mot Linus och ser att den precis då slår över till 17.12)
Linus: Den är 12 över?
Jag: NEJ, DEN VAR 11 ÖVER! JAG LOVAR!

Linus ler sådär äckligt självgott. Jag gör en av de tjurigaste minerna i världshistorien, men fortsätter såklart en argumentation om att klockan faktiskt var 11 över och att vi båda vann. Försökte även köra lite på att det såklart var ÖDET att det skulle bli vi båda som vann. Universum ville inte att vi skulle bråka, och eftersom vi båda är sugiga förlorare, var det helt enkelt bäst att det blev oavgjort. För hemfridens skull, vill säga.

Linus gav sig. Han vet att jag i alla fall aldrig ger mig. Men jag vet nog att det innerst inne sitter en liten jävla nöjd gubbe inom honom, och hånflinar! Skit också.

Om jag bara hade hunnit vrida mobilen lite snabbare.
Dålig förlorare?
Nä?

Ganska intetsägande inlägg?
Nä?

Slänger väl upp en bild så känns det kanske vettigare...

Hej!
                       


Min vackra lillasyster
Bild: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0