Funderar på att skriva en bok

Det vore väldigt roligt faktiskt. Jag skrev alltid noveller, småberättelser och början till böcker som inte blev böcker, när jag var yngre. Jag älskar att skriva. Funderar faktiskt seriöst på att börja skriva en bok. Se det som lite terapeutisk sysselsättning. Kan bli kul. Vi får se.

Har pluggat idag. Det är det jag har gjort. Kollat tv och pluggat. Åh, tråk. Det är intressant, det jag skriver om i arbetet, men fortfarande tråkigt.

Åh, just i den här sekunden lyser solen mot mig genom fönstret. Älskade sol, försvinn inte igen. Jag har nog aldrig uppskattat solen som jag gör nu för tiden. Jag fylls av någon oförklarlig glädje. Som ett lite barn, igen. Underligt. Kanske var hösten kombinerat med massa annan skit, för mycket för mig. Kanske kan solen vända på allt. Vore skönt. Vore välbehövligt.

Linus är fortfarande sjuk. Jag undrar om han smittat mig. Min mage är lite knasis nu. Hoppas fasen inte att det är magsjuka. Hursomhelst kommer han inte hit idag heller. Vi kanske syns imorgon, om han mår bättre.

Skolan börjar imorgon igen. Lite suck över det. Snart är det dock över. SKÖNT. Jag vill börja jobba.
Nu ska jag umgås lite med syrran.
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0