Jag vill ha ett band!

Jag skulle vilja ha ett band. Spela i ett band. Men liksom, mest på skoj. Som om typ Natta och Phi började lira något. Det vore så kul. Jag har tjatat på dom i evigheter om det iofs, men dom vägrar ju att ta fram sin musikaliska ådra, vilken jag för övrigt vet att de båda har! Vårt luftband i äkta Scrubs-anda håller inte längre. Nog för att det är jävligt kul när vi börjar låtsaslira i luften och ser stentuffa ut, men det är nya tider nu! Så - upp till bevis, Natta och Phi! Ge lite tillbaka nu, föfasen! Jag vill ha ett på-skoj-band som jag kan sjunga i! Vi behöver inte spela för någon, bara för oss själva. Natta - du är på piano/keyboard! Så, börja lär dig! Och Phi - du får ta trummorna! Eller, det skulle nog bli katastrof. Phi - du får ta basen? Nja... Phi... Vi väntar med Phi. Hur som helst! Vi skulle vara så bra. Inte så bra så att någon skulle vilja lyssna, men så bra så att vi själva känner att vi inte wastear time. Det är tillräckligt! Och så måste vi hålla det på den nivån, så att ingen får största egot och vill börja spela framför folk. Det skulle bara bli fel. Och så skulle vi splittras och inte vara vänner längre. Det vore ju så typiskt nu när vi lyckats hålla vår vänskap så himla tajt och härlig. Vore säkert Phi som fick egot. Hon är en lite djävul hon. En underbar djävul, men fortfarande en djävul. Natta är för änglalik för att få ego. Hon skulle försöka hålla oss alla sams. Typsikt Natta. Och till slut skulle alla tjafsa ändå. För att vi är ett band, liksom. Vi måste ju tänka på vår image. Vi kan inte vara så mesiga. Och så kommer vi hata varandra... Suck. Vi skiter i bandet!

Nu håller Erik & Mackan - snygga & smärta på. Jag ÄLSKAR DOM! Till programmet blir det fiskpinnar och potatismos. Och sen dippa grönsaker. Göttans.

Nu ska jag hjälpa Linus i köket. Kan behövas.
Hej!

Jo juste - Gårdagen var jätterolig! Min mobil funkar fortfarande inte, för alla intresserade.
Hej!
 

Kommentarer
Postat av: Sophia

Att spela i band är nog det överlägset roligaste man kan göra här i livet, seriöst eller bara på skoj, det spelar ingen roll! Det är dags att jag själv drar ihop ett band igen.

Och tack för komplimangen jag fick genom Joel (:

2008-11-09 @ 22:38:01
URL: http://realista.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0