Snö, snö, snö - är det inte vackert?

Äntligen är vintern här (?/!)... Är det verkligen så himla positvt? Visst är det ju vackert, jag menar - allt är vitt, ljust och det ser ju oerhört mysigt ut. Men vill man verkligen ha snö NU? Jag ville ju ha snön på julafton! Det var ju DÅ man ville få titta ut genom fönstret och se snöflingorna samlas på marken. NU spelar det ju mindre roll. NU vill jag ha vår och lätta skor, snygga jackor och varma vindar. Fasen, nu kommer jag ju inte ens kunna använda mina nya skinnstövlar - jag skulle vara som bambi. Suck...

En positiv sak är iofs barnsligheten som fyller en, allt eftersom snön faller. Helt plötsligt blir man sugen på snöbollskrig, pulkarace och snöänglar. Det är tur att man har en 8-årig lillasyster som älskar sånt... då kan man nämligen låtsas att det är hon som "tvingat" mig att leka, eller att jag "lovat" henne. Tack Linnéa :D

Det blir alltså snöbollskrig senare under dagen. Hade dock velat åka till KID - hemtextil och shoppat lite för mitt presentkort, men icke sa nicke. Mamma vill inte åka ut i onödan och vi måste även städa och packa lite lätt inför helgen i sthlm. "Jag vill inte komma tillbaka och mötas av ett skitigt hem" säger hon, vilket jag iofs kan förstå. Synd bara att det inte gick att kombinera snygga kuddköp med städning.

Linus kommer hit senare också. Det är antagligen då snöbollskriget blir. Han är en vilde :)


Nu ska jag nog... hmm... ja, jag vet inte riktigt. Borde egentligen städa, men jag vetekatten om jag orkar just nu. Vaknade ju ganska nyligen. Borde duscha också, fast det känns onödigt innan man ska ut i snön - bättre att ta efteråt. Nej, det får bli att kolla på tv och dricka lite te ett tag, och sedan ta tag i ansvarsaktiviteterna.

Hejhej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0