Nytt år, inga nya löften

Nej, jag tänker faktiskt inte lova mig själv eller någon annan något. Alla andra löften har, så klart, misslyckats - så varför inviga något nytt? Nej, som sagt - inget nytt för mig. Jag tänker istället fortsätta som förut och om jag, allt eftersom, känner att jag vill lova mig själv något, har det i alla fall större chans att bli lyckat och hållet eftersom det då inte är ett "nyårslöfte". Om ni förstår vad jag menar?
Jag ska då heller inte säga "jag lovar...", utan "jag lovar att jag ska försöka...", vilket också är mycket mer troligt att det blir ihågkommet eller hållet. Och att försöka, det är ju ändå inte så svårt. Om det sedan blir helt som jag tänkt eller ej, spelar ju mindre roll då jag i alla fall har försökt.
Uj, intressesmurfen får säkert anfall nu. 

Idag ska jag och älskling åka hem till mor - dom hämtar oss snart - och där ska vi nog bara njuta av ledigheten, så som vi gjort de senaste dagarna.

På tal om njuta... Linus gav ifrån sig en aning pinsam men ack så rolig kommentar då Victor, min bror, började slita i paketen på julafton:
- "Victor, du måste ju njuta av varje öppning."
Det roligaste av allt var nog att den enda som reagerade var Svea, min låtsasfarmor 70 år, som brast ut i skratt. Först då skapades kedjereaktionen av garv hos alla andra. Därmed krossades alla fördomar (och ibland önskningar) om att äldre inte tänker på sex.

Till min förvåning, och lycka, är jag inte alls bakis! Jag drack iofs inte alls speciellt mycket, men jag har druckit mindre och ändå legat död i sängen, dagen efter. Varför jag idag känner mig så pigg och glad, vet jag inte. Kanske att det nya året gav mig det som present. Om det är helt och hållet bra eller ej, vet jag dock inte riktigt.

När vi ändå pratar om nyårsafton...
Gårdagen blev inte exakt som planerad, kanske inte heller som önskad, men det slutade i alla fall på det bästa sättet - jag och älskling mysandes till sömns, ensamma hemma.


Nu har jag inte så mycket mer att skriva av mig. I alla fall inte just nu...
2008! Ha, första gången jag skrev det i år.

Hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0