Krogen är inte Las Vegas

"What happens in Vegas stays in Vegas" är ett välkänt uttryck. Det som dock förvånar mig, och oroar mig, är att vissa tycks anamma det uttrycket gällande krogen. "Det som händer på krogen, stannar på krogen". Jag har inom loppet av några dagar hört ett flertal berättelser om pojkvänner som hånglar, tafsar och flörtar öppet med andra tjejer på krogen. Jag förstår att det händer åt andra hållet också; flickvänner som hånglar med andra, men just nu är det (i de berättelser jag hört) tyvärr bara ett av könen som betett sig idiotiskt. Jag förstår inte hur man kan ta så lätt på otrohet. Hur kan man tycka att det är okej? Och hur kan man tycka att det är okej, bara för att det är krogen? Även om man är full, vet man vad man gör. Visst, man kan ha minnesluckor, men när man väl är där på kvällen, på krogen, då är man medveten om vad som händer. Och OM det nu skulle vara så att man var så full att man inte kunde kontrollera sig, borde man inte dricka alkohol. Och inte i sådana mängder. Och inte om man har en flickvän eller pojkvän hemma. Varför tror alla att det är okej att vara otrogen på krogen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0