Billiga inredningstips

Hörde nyss att Blondinbella gör av med ca 15000:- på nöjen varje månad. Och dessutom spar mer än samma summa. Tänk om man hade det så bra ställt. 15 lax på kläder och roliga saker. Najs det vore. Nu är det så att jag, som många andra, har studiebidraget och inte så mycket mer att lyxa med varje månad. Inte lika glamouröst kanske, men antagligen mer vardag för genomsnittet än de med tusenlappar på fickan.

För er, och för mig: Billiga inredningstips!

Billig tavla i big size (om man nu önskar en sådan... I know I do)
Detta tipset är faktiskt inte från mig, utan från min goda vän Tesso.

Knåpa ihop en ram med några plankor/träbitar. En rektangulär ram eller kvadratisk. Tesso häftade ihop hörnen på ett smart sätt och skapade på så vis en ram. Runt denna ram spänner man sedan över valfritt tyg, med häftpistol. IKEA-tyg är faktiskt väldigt billigt och de har massa snygga varianter, så ett såndant tyg är att rekommendera. Genom att göra detta får du alltså en ursnygg tavla, i vilken size du vill och du slipper punga ut x antal tusenlappar på något från någon deluxe-inredningsboutique.

Exempel på tyg från IKEA:
(alla är mellan 39-49 kronor/meter)





Jag gillar verkligen de svartgråa löven längst ner till höger. Jag funderar starkt på en sådan tavla över vår säng.


Mitt andra tips är:

SECONDHAND! LOPPIS! BEGAGNAT! PRESENTER! ALLT som du inte behöver spendera biljoner på. Jag ÄLSKAR secondhand. Allt i vår lägenhet, i princip, är antingen något vi fått eller något vi köpt secondhand. Blocket.se är ett väldigt smart ställe (som alla redan känner till, men som är värt att nämna igen) som man kan spara massa pengar på. Man behöver inte alltid handla allt nytt! Om varan är i fint skick, kan det bara vara positivt att köpa secondhand. Bra för miljön, bra för plånkan. Bra för alla, right?


Nu ska jag nog sussa lite... vilket egentligen betyder "Titta på tv tills Paradise Hotel-reprisen kommer, vilket är vid 3, och sedan sova".

Pyshejpi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0