Helgen och lite ytterligare funderingar

Jag börjar med helgen.
Den har varit alldeles mysbra. I fredags var natalie och phi här för att ha lite tjejmys. Vi köpte tjockisgottissaker och var på bästa humör. Väl hos mig satte vi igång singstaret direkt och sjöng så vi blev hesa. Vi sjöng alltså hellre än bra...
Efter singstar blev det massa prat och kortspelande och godisätande. Det var tokmys!
Tack tjejer för en underbar kväll! <3



Igår, efter att tjejorna åkt hem, kom älsklingen. Vi fixade tacos till familjen och på kvällskvisten kom Morbror Lammin med lite filmer. Vi åt gooooooood mat och såg sedan 30 Days of Night och SiCKO med Michael Moore - En dokumentärfilm som ALLA, och då menar jag främst amerikaner men även resterande världen, borde se! Den handlar nämligen om den dyra sjukvården i USA och hur människorna i USA utan sjukförsäkring och även MED sjukförsäkring inte får någon sjukvård. FILMEN var SÅ BRA!

 
(Observera: Egobild)


För att komma till lite ytterligare funderingar då...

Fundering 1:
Idol har ju slutat som alla vet och vinnaren blev Marie Picasso. Vem som vann har dock ingenting med min fundering att göra, utan snarare de två värdelösa "programledarna" i Idol Eftersnack.
Jag har under en längre period (ungefär hela idol-perioden) velat ge dom varsin present - ett nackskott. Det allra bästa vore ju dock om man bara kunnat ge dom en gemensam present och sedan ställt dom framför varandra och fått slut på eländet med ETT skott. Mer ekonomiskt liksom.
Hur som helst... Jag har som sagt inte direkt varit så väldans förtjust i fjortisfjollorna, men droppen gick verkligen i finalen, efter att Marie vunnit och de kommer till Eftersnack. Den mest bombadeihuvudet av de två "programledarna", systern Graaf, pratar då om "tjejslakten" som var i början av programmet och att det bara skulle vara småtjejer som röstar fram killarna. Men så vann ju Marie och iq-befrielsen till person säger: "Det finns ju ingen logistik i det". !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . LOGISTIK?!?!!?! VART ÄR MÄNNISKAN FÖDD? ÄR HON ENS FÖDD? Jag skulle verkligen vilja prata med hennes mamma och fråga om dottern blev tappad i golvet som barn.
LOGISTIK!!!! jag dör.

Fundering 2 uteblir pga. den otroliga utmattning jag fick av att ens tänka på idioten igen. LOGISTIK?!?!!!! suck.



Ha en fin dag :)

Hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0